مديرعامل سازمان آرامستانهاي شهرداري اصفهان گفت : حدودنيمي ازافرادمتوفي به دليل بيماري‌هاي قلبي وعروقي جان خودراازدست داده اند.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان؛ محمد علي خبوشاني" با بيان اين خبر گفت: در نيمه نخست سال جاري 2 هزار و 278 متوفي شامل 1307 مرد و 971 زن در آرامستان باغ رضوان به خاك سپرده شده اند.

وي ادامه داد: ميانگين سني متوفي هاي اصفهان در اين مدت حدود 69 سال بوده كه اين رقم نيز در مقايسه با سال گذشته تغييري نداشته است.

وي علت فوت حدود نيمي از افراد متوفي را بيماري‌هاي قلبي و عروقي عنوان كرد و افزود: براساس مدارك پزشكي موجود دومين علت مرگ و مير در كلانشهر اصفهان ابتلا به انواع سرطان هاست به طوري كه حدود 11 درصد متوفيان در 6 ماهه اول امسال به دليل ابتلا به سرطان جان خود را از دست داده اند.
مديرعامل سازمان آرامستان هاي شهرداري اصفهان با بيان اينكه حوادث و سوانح سومين علت فوت اصفهاني ها بوده است، تصريح كرد: حدود 8 درصد از مرگ و ميرها در اين مدت نيز اتفاقات و سوانح بوده كه بخش عمده اي از آن ها حوادث تلخ ترافيكي و رانندگي است.

وي همچنين از افزايش 5/1 درصدي آمار افراد مبتلا به بيماري هاي تنفسي در اين مدت خبر داد و خاطر نشان كرد: اين آمار در نيمه نخست امسال شامل 5/6 درصد كل افراد فوتي است در صورتيكه در مدت مشابه سال قبل 5 درصد از مدفونين در آرامستان باغ رضوان به علت بيماري هاي تنفسي فوت كرده و به خاك سپرده شده اند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: عوامل ، مرگ ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.