آمریکا با ابراز دلسردی از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس مدعی شد معیارهای بین المللی در این انتخابات رعایت نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، واشینگتن با موضع گیری خود علیه بلاروس برخلاف اتحادیه اروپا که تصمیم گرفت تحریم های خود را علیه مینسک به حال تعلیق در آورد، عمل کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: « آمریکا از برگزاری آرام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اکتبر بلاروس استقبال می کند. در عین حال ما متاسفیم که بلاروس از تعهدات بین المللی خود در زمینه آزادی و انصاف برای انتخابات ،‌تخطی کرده است.»

در پی انتخاب دوباره الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس برای پنجمین دوره پیاپی ،‌وزارت امور خارجه آمریکا به ویژه به سازمان امنیت وهمکاری اروپا استناد می کند که دوشنبه اعلام کرد مشکلات مهمی درانتخابات ریاست جمهوری بلاروس مشاهده شده است.

مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت :« برای اینکه انتخابات آزاد و عادلانه باشد ،‌اساسی است که رسانه ها آزاد و پویا باشند ،‌سازمان های جامعه مدنی و احزاب مخالف فضایی برای کارکردن داشته باشند و ناظران انتخاباتی خارجی یا ملی به انتخابات دسترسی کامل داشته باشند.»

وزارت امور خارجه آمریکا با استقبال از مشارکت احزاب سیاسی مخالف و رسانه های مستقل در عین حال این مسئله را که ناظران بین المللی یا ملی نتوانستند در شمارش آرا حضور داشتند باشند ،‌محکوم کرد.

تونر که دولت کشورش با حکومت مینسک به ویژه درباره پرونده حقوق بشر و آزادی های سیاسی در این کشور اروپایی روابط پرتنشی دارد همچنین گفت این مسئله با معیارها و روند دموکراتیک منطبق نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار