سنندج؛

دستگیری 5 شکارچی متخلف توسط اداره محیط زیست دهگلان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان از دستگیری 5 شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، یوسف مجیدی گفت: نیروهای یگان حفاظت این شهرستان در حین گشت زنی و کنترل شبانه متوجه حضور گروهی از شکارچیان متخلف در مناطق آزاد دهگلان شدند.

وی افزود: مأمورین یگان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و پس از تعقیب و گریز مخفیانه و کمین در مسیر آنها موفق شدند 5 نفر شکارچی غیرمجاز را درحین شکار بازداشت نمایند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان بیان کرد: از متخلفین لاشه یک قلاده روباه معمولی و یک سر خرگوش وحشی به همراه دو قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی، تعداد زیادی فشنگ و یک نورافکن و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

 مجیدی افزود: متهمین پس از تشکیل پرونده و پس از واریز مبلغ 11 میلیون  ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قلاده  روباه ویک سر خرگوش جهت رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی  به مراجع قضایی شهرستان دهگلان معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دهگلان گفت: بر اساس ماده ۱۴ قانون مذکور، اسلحه ها و ادوات شکار کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.