معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نسبت به برگزاری جشنواره مستقل نمایشنامه نویسی در سال 95 ابراز امیدواری کرد و از حمایت از ظرفیتهای بومی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان دیشب در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار و برگزیدگان معرفی و تقدیر شدند.

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رویکرد آینده جشنواره را اینگونه ارزیابی کرد: در سال ۹۵ از آثاری که از ظرفیت های بومی استان استفاده کند حمایت می کنیم و امیدواریم جشنواره نمایشنامه نویسی را به صورت مستقل برگزارکنیم.

ناصر نبی زاده درباره رخدادهای امسال تئاتر استان گفت: در این دوره از جشنواره، ۴۲ نمایش ۳۳۲ بار فرصت اجرای عمومی داشتند و درجشنواره های ملی و منطقه ای شرکت کردند.

وی در خصوص احداث مجتمع و سالن های تئاتر در استان گفت: با احداث مجتمع فرهنگی هنری تایباد، مقدمات زیرساخت ۶سالن تئاتر بین شهرداری ها و استانداری تصویب شده که امیدواریم با مساعدت وزارت ارشاد به بهره برداری برسد.

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخصوص این دوره از جشنواره رضوان گفت: این دوره از جشنواره با رویکرد توجه به جوانان، بخش تجربه ها را با رویکرد آموزش و بخش نمایشنامه نویسی را با هدف تامین نیازهای استانی وکشوری نمایشنامه برگزار کرد.

در این مراسم ضمن پخش کلیپ جام فوتبال "فرهنگ هنر و رسانه" که توسط اهالی تئاتر در ماه رمضان برگزار شده بود، از عوامل آن تقدیر و سپاس شد.

برگزاری کارگاه یکساله برای 10 نمایشنامه نویس برتر جشنواره رضوان

فرشید تمری از داوران بخش نمایشنامه نویسی جشنواره نیز گفت: از دیدن بعضی نمایشنامه ها حیرت می کردیم که چنین قدرت هایی در استان وجود دارد و معتقدیم اگر مساعدت شود خراسان می تواند مشکل نمایشنامه نویسی کشور را حل کند.

وی از برگزاری کارگاهی یکساله برای ۱۰ نفر از نمایشنامه نویسان خبر داد و برگزیدگان جشنواره رضوان را معرفی کرد.

آموزش و کشف استعداد های جوان هدف جشنواره رضوان

دبیر اجرایی جشنواره در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه در مورد نقاط قوت و ضعف این جشنواره گفت: نقاط ضعف در همه جشنواره ها وجود دارد اما ما سعی کردیم که نقاط قوتمان بیشتر و برجسته تر باشد.

کیوان صباغ در مورد اهداف این دوره از جشنواره گفت: در این دوره با اضافه کردن بخش تجربه ها و نمایشنامه نویسی هدفی آموزشی در جهت کشف استعدادهای جوان و آموزش برای همه گروهها پایه ریزی شده بود.

وی در مورد کیفیت نمایش ها گفت: به علت اینکه قبل از جشنواره همه آثار اجراهای عمومی داشتند نمایش ها با کیفیت بالاتر و نقص کمتری اجرا شدند.

دبیر اجرایی جشنواره در مورد پیش بینی آثار معرفی شده به جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: تلاش می کنیم تا هر سه کار به جشنواره راه پیدا کند و امیواریم که نماینده های شایسته و بایسته ای برای استان باشیم.

در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان که در آستانه ماه محرم برگزار شد، نمایش تعزیه خوانی نیز اجراشد که با توجه به اجرای ضعیف مورد استقبال قرار نگرفت.

در بیست و پنجمین جشنواره استانی تئاتر ۱۶ نمایش به رقابت پرداختند که ۱۰ اثر از مشهد و ۶ اثر از شهرستان ها داوری شدند که ازاین بین نقش کمرنگ نمایش های شهرستان ها در جوایز نشان از ضعف و فاصله زیاد با تئاتر مشهد دارد.

همچنین نماهنگی از محسن حاجی حسنی کارگر، مهاجر الی الله در منا و سپس قرائت قرآن این قاری بین المللی به کارگردانی عبدالله برجسته پخش و یاد این عزیزان گرامی داشته شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.