مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز طرح برچسب گذاری تغذیه ای با نشانگر رنگی بر روی محصولات غذایی از ابتدای امسال در خوزستان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیمین فقهی اجرای این طرح را گامی بزرگ در راستای طرح تحول نظام سلامت و سلامت مصرف کنندگان در حوزه غذا و داروی کشور و خوزستان عنوان کرد و گفت: تا پایان امسال محصولات غذایی تولید استان دارای برچسب نشانگر رنگی تغذیه خواهند شد.

وی به فعالیت بیش از 286 کارخانه تولید مواد غذایی در خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر 8 کارخانه تولید محصولات غذایی در استان این نشانگر رنگی را بر محصولات خود درج می نمایند و تا پایان سال جاری تمامی کارخانه های تولید مواد غذایی از این نشانگرها بر روی محصولات خود استفاده خواهند کرد.

فقهی درج این نشانگرها بر روی محصولات غذایی را در اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی موثر دانست و خاطرنشان کرد: این نشانگرها با سه رنگ سبز، زرد و قرمز نمایش داده می شود که میزان چربی، نمک و قند هر محصول غذایی مشخص می کنند.

این مقام اذعان داشت: پایش محصولات کشاورزی در استان توسط این معاونت انجام گرفته است و این محصولات به لحاظ میزان فلزات سنگین، سموم و نیترید هیچ مشکلی نداشته و مورد تایید می باشند.

گفتنی است این طرح در کشور نیز اجرایی شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.