شهردار تهران گفت: بیشتر تمرکز شهرداری تهران در طرح انضباط اجتماعی باز پروری معتادان خود معرف است.

قالیباف: فعالیت شهرداری و بازپروری معتادان خود معرفبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح انضباط شهری اظهار کرد: طرح انضباط شهری و چالش‌های مهم شهرداری برای محله تاریخی بازار است.

وی گفت: در گام اول شناخت موضوع و مشکلات پیش رو می‌تواند راهگشا باشد و در خصوص اینکه مشکلات این محله حل می‌شود امیدواریم که تا چند سال آینده دیگر مشکلی در این محله وجود نداشته باشد.

قالیباف افزود: معضلات این محله مربوط به  هفت دهه گذشته و یک زخم کهنه مربوط می‌شود و باید دستگاه‌های مربوط از جمله شهرداری و دولت با NGO  های مختلف در این زمینه فعالیت داشته باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه طرح انضباط شهری روال عادی زندگی را به محله هرندی باز می‌گرداند، گفت: نمی‌توان زمان قطعی برای پایان این طرح در نظر گرفت اما باید انتظار داشت که هر ساله وضعیت بهتر شود.

قالیباف ادامه داد: در خصوص مشکلات معتادین این محله نباید از واژه جمع آوری استفاده کرد زیرا در شان اشخاص نیست و در این خصوص دو قانون از جمله ماده 15 و 16 وجود دارد که ماده 16 بیشتر بر روی جمع آوری اعتکا دارد و ماده 15 بیشتر به افراد خود معرف که بخش زیادی از معتادان در این محله ، مربوط به ماده 15 می‌شوند.

وی گفت: تمرکز شهرداری تهران بیشتر بر روی بازپروری افراد خود معرف است .

شهردار تهران افزود: در این محلات دیده می‌شود که افراد زیادی مهاجر وجود دارد که معتاد نیستند و نیاز به کمک دارند و اگر به آن ها رسیدگی نشود حتما به جمع معتادین اضافه می‌شوند.

وی گفت: در خصوص اسکان افراد معتاد دو اردوگاه در نظر گرفته‌ایم که مخصوص افرادی است که شامل ماده 16 می‌شوند این اردوگاه‌ها شفق واقع در اسلامشهر و اردوگاه رباط کریم می‌شود همچنین در منطقه‌ای بین خاورشهر و پاکدشت در حال آماده سازی اردوگاه جدیدی هستیم.

قالیباف در خصوص زنان معتاد محله هرندی گفت: بیشتر زنان معتاد در این محله شامل ماده 15 و خود معرف هستند و تا به این حال 1500 نفر از آنها شناسایی شده‌اند و امیدواریم با اجرای طرح انضباط اجتماعی بهبود یابند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار