همایش شیرخوارگان با انزجار از کودک کشی آل سعود برگزار می شود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در 3500 مکان در داخل و خارج از کشور با محوریت انزجار از کودک کشی آل سعود برگزار می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  داود منافی پور روز سه شنبه در نشست خبری سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی(ره) گفت: همایش امسال روز جمعه مصادف با دوم محرم از ساعت هشت و نیم در بیش از سه هزار و 500 نقطه در ایران و جهان برگزار می شود و درنظر داریم اوج انزجار خویش را از کودک کشی آل سعود که همانند کودک کشی رژیم صهیونیستی است اعلام کنیم.

وی از برگزاری این مراسم در مصلی امام خمینی (ره) و مهدیه تهران خبر داد و گفت: همایش شیرخوارگان از سال 82 در مهدیه تهران کار خود را آغاز کرده و ماهیت این همایش، واقعه گویی حادثه عاشورا با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر(ع) است.

منافی پور همچنین گفت: در سال اول حدود 800 دست لباس سبز علوی با سربند یا صاحب الزمان (عج) آماده شد و درحدود هزار و 500 نفر از شیرخوارگان با مادران خویش در این همایش شرکت کردند که به تدریج تعداد جلسات و شرکت کنندگان افزایش یافت و در سال گذشته که حدود چهار میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با بیان اینکه مسوولان استانی متولی دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در استان خود هستند، اظهار داشت: حدود 70 کارگاه تولید لباس های این مراسم را به صورت همکاری با خیرین انجام می دهند. 

وی همچنین گفت: به زودی مجمع عمومی هیات جهانی حضرت علی اصغر(ع) با حضور نمایندگان داخلی و خارجی از کشورهایی مانند پاکستان، ترکیه، نیجریه، اروپا، آمریکا و کشورهای عرب زبان تشکیل می شود. دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) اضافه کرد: امسال همایش شیرخوارگان حسینی در کشورهایی مانند بحرین، عراق، کویت، عربستان، عمان، قطر، لبنان، نیجریه، سیرالئون، گینه بیسائو، تانزانیا، لبیریا، آمریکا، آلمان، انگلیس ، کانادا، ترکیه ، آذربایجان، پاکستان، هند، افغانستان، روسیه، اکراین، مالزی، فیلیپین، استرالیا، تایلند و بنگلادش برگزار می شود.

وی با پیش بینی برگزاری 15 هزار جلسه در10سال آینده گفت: 35 جلسه شیرخوارگان حسینی با مدیریت برادران اهل سنت در استان هایی مانند گلستان، فارس و زاهدان برگزار خواهد شد.

وی از فراخوان کنگره بین المللی شهر حضرت علی اصغر(ع) به پنج زبان خبر داد و گفت: این کنگره که با هدف ارسال پیام عاشورا برگزار می شود، برای تمام شاعران بوده و هر شاعری با هر دینی می تواند در این کنگره شرکت کند و فراخوان این کنگره در سایت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) اعلام می شود.

منافی پور همچنین گفت: مسابقات بین المللی قرائت سوره تکویر با محوریت آیه «بای ذنب قتلت» برگزار می شود که اطلاعات تکمیلی این مسابقات اعلام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به بازتاب های جهانی این حرکت عظیم گفت: در پارلمان انگلیس لایحه ای به بهانه این که این جلسات ترویج خشونت است، ساماندهی شده تا از این مراسم جلوگیری کنند، در صورتی که از قمه زنی علنی در خیابان های لندن جلوگیری نمی شود و همچنین گروهی از نژادپرستان صهیونیست تجمعاتی را برگزار کرده اند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.