گزارش ایندیپندنت:

جنایت‌های داعش ریشه در تفکرات وهابیت آل سعود دارد

ایندیپندنت در گزارشی به جنایت‌های داعش پرداخت و تفکر وهابیت آل سعود را ریشه جنایات این گروه تروریستی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، رابرت فیسک خبرنگار و تحلیلگر این روزنامه در مقاله ای به اقدام گروه تکفیری- صهیونیستی داعش در ویران کردن آثار باستانی و اسلامی در منطقه با حمایت رژیم وهابی سعودی پرداخت و نوشت: مواد منفجره مناطق تاریخی را در خاور میانه نابود می‌کند، بولدوزرها بقعه‌ها و قبرستان‌های قدیمی را محو و قلعه های تاریخی را که قدمت آنها به دوره عثمانی باز می گردد، فرو می ریزند و حتی خانه همسر محترم ترین مردم در نزد مسلمانان به توالت تبدیل می شود.

جهان چگونه می‌تواند مانع از این اهانت شیطانی و ویران کردن میراثی که به همه بشریت تعلق دارد شود؟ بی گمان، اشاره ما به تکفیری‌های سلفی- وهابی و قطع کنندگان سرهاست که سعودی هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: در این خصوص، جهان مطلقا کاری انجام نخواهد داد و بلکه صدای فریاد خود را با تعبیرهای خشم و لعنت بر تروریست های سلفی «داعشی» بلند خواهد کرد، در حالی که آنها (داعشی ها) مشغول منفجر کردن آثار باستانی در پالمیرا (تدمر در سوریه)‌ هستند و جهان در این خصوص هرگز جرأت نخواهد کرد سخنی اعتراض آمیز درباره اقدام متعمدان عربستان سعودی در نابود کردن قبرستان های قدیمی، منازل، بقعه ها و ساختمان‌های متعلق به حضرت محمد (ص) و اهل بیت او (ع) و یارانش بگوید.

طبیعی است که شاید برخی ها بگویند آثار روم باستان بیش از آثار تاریخ اسلام ارزش دارد، اما چنین دیدگاه و واکنشی نژادپرستانه است، اما دلیل اصلی این نیست، دلیل اصلی سکوت ما درباره نابودی اماکن اسلامی این است که ما نمی‌توانیم از سعودی ها انتقاد کنیم. سعودی ها با برخورداری از ثروت خود، سکوت را تا حد ارتکاب اقدام زشت نخست وزیر ما در نیمه افراشته کردن پرچم در زمان مرگ پادشاه مستبد آن بر همه ما تحمیل می کنند.

در این خصوص اعتراض یا حتی زمزمه آرام که ممکن است دوستان سعودی ما را به گروه وحشی به نام داعش مرتبط سازد ممنوع است، گروهی که با قاطعیت مطلق وهابیت را دنبال می کند، وهابیتی که دویست و هفتاد سال پیش به دست گذشتگان خاندان کنونی حاکم در عربستان سعودی نشر یافت.

ایندپندنت در پایان تاکید کرد: اگر به دنبال شناخت کامل داعش و رفتارهای عجیب آن هستیم، باید با دقت تمام شیوه‌های عقاید مخوفی را بررسی کنیم که داعش، طالبان و القاعده را به کشوری مرتبط می‌کند که پادشاه آن خود را خادم حرمین شریفین می داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
وهابیت یعنی تروریست و تروریست یعنی عرب های خلیج فارس
آخرین اخبار