رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ضعف صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از مهمترین چالش‌های بخش کشاورزی استان بوده که ضروری است تا این صنایع در اردبیل گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در نخستین نشست تخصصی مشترک سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استان با عنوان طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در اردبیل اظهار داشت: چالش‌های کشاورزی در دیگر بخش‌های اقتصادی، صنعتی و اجتماعی تاثیرمی‌گذارد و در موضوع اقتصاد نقش تعیین کننده‌ای داشته و در امنیت غذائی کشور که در استقلال و عزت ایران اسلامی بسیارحائز اهمیت بوده و موثر است.

وی با اشاره به احیای مجدد شورای عالی آب در دولت یازدهم گفت: در سال دولت و ملت، همدلی همزبانی چنین نشست‌های تخصصی با روحیه همدلی برای تولیدکنندگان و کشاورزان بسیار ضروری است و در مدیریت مناسب آب کشاورزی که با اهداف بهینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف آب انجام می‌شود، فوق‌العاده اهمیت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود:در بخش ریسک‌پذیر کشاورزی سه چالش مهم وجود دارد که همواره سایر بخش‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی جامعه رامتاثرمی‌کند که نخست این مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی بوده که در این اواخر افراد سودجو برای تفریح دنبال سکونتگاه‌های دومی هستند و باساخت ویلاهای آن‌چنانی خاک مرغوب کشاورزی را که برای تشکیل یک سانتی مترمکعب تقریبا 800 سال زمان نیاز است، ازبین می‌برند.

سروی تصریح کرد: دومین چالش ضعف صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است که هم قبل از کشت و نیز بعد از کشت و برداشت محصول بسیارمهم بوده و سومین چالش که بسیارخطرناک بوده، آب است، که با بحران آن تمام بخش‌ها در بحران حاد قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سطح کشور یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای مهار آب‌های مرزی اختصاص یافته که با مساعدت مقام عالی وزارت و تلاش استاندار اردبیل 3 هزار میلیارد تومان سهم این استان تعیین شده که از لحاظ پیشرفت آبیاری مدرن برای مقابله با بحران خشکسالی و کم آبی و هم برای تقویت کشاورزی صنعتی و پایدار یک تحول اساسی را ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.