مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: دره «شیروان‌دره‌سی» در کوه سبلان به اثر طبیعی ملی یا پناهگاه حیات‌وحش تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید رضا موسوی با بیان اینکه شیروان دره سی مجموعه بی نظیری از حیات وحش و گونه های نادر جانوری و گیاهی را در خود گرد آورده است، تصریح کرد: محیط زیست استان پیشنهاد کرده است این منطقه به اثر طبیعی ملی و یا پناهگاه حیات وحش تبدیل شود.

وی با بیان اینکه برای تبدیل شدن به پناهگاه حیات وحش در ابتدا باید این منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع مصوب شود، افزود: تلاش ما بر این است این مهم اتفاق افتاده و به دلیل ضرورتی که در حفاظت از گونه های جانوری شیروان دره احساس می شود، این طرح اجرایی شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان همچنین در خصوص شرایط تبدیل این منطقه به اثر طبیعی ملی افزود: ما به دنبال اخذ یک سری ملاحظات از دو دستگاه جهاد کشاورزی و صنعت و معدن هستیم و به دلیل اینکه در این منطقه معادنی وجود دارد درخواست کردیم نقشه ها احصا شود.

موسوی با بیان اینکه سطح مناطق حفاظت شده در استان رقم پایینی به نسبت مساحت و شرایط منطقه دارد، متذکر شد: توسعه مناطق تحت مدیریت فرایند طولانی دارد که در اولین قدم شناسایی مناطق و احصا ظرفیت های زیست محیطی از جمله تنوع زیستی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.