هشدار رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان به وزیر نیرو؛ برای تامین آب کشاورزان حوزه کرخه فقط 1 هفته مهلت می دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مسعود اسدی وضعیت کشاورزان حوزه کرخه خصوصا حمیدیه و الهایی بحرانی اعلام کرد و بیان داشت: علیرغم وعده های داده شده وزیر نیرو مبنی بر رهاسازی 300 میلیون مترمکعب آب از سد سیمره، تا امروز رهاسازی صورت نگرفته است.

وی به بازدید خود از اراضی کشاورزی حمیدیه، رودخانه کرخه و منطقه الهایی و وضعیت اسف بار کشاورزان و اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: کشاورزان این منطقه در زمستان گذشته به علت نبودن آب دچار بی آبی و خسارت سنگین شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون که فصل کشت جدید گندم آغاز شده است، رودخانه کرخه خالی از آب و کانالها خشک هستند و هیچ آبی برای تهیه زمین وجود ندارد و حتی کشاورزان در نزدیکی پرآب ترین رودهای کشور مجبورند نخلستانهای خود را با تانکر آبیاری کنند.

اسدی  به وزیر نیرو هشدار داد تا به وعده های مکرر خود مبنی بر رهاسازی آب از سد سیمره عمل کرده و به هر طریق ممکن نهایتا ظرف 1 هفته، آب کشاورزی کشاورزان حمیدیه، الهایی و کلا حوزه کرخه را که مدتها است به علت نبود آب از کشاورزی محروم بوده اند را تامین کند.

رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در خاتمه و به نماینگی از کشاورزان خوزستان اعلام کرد: وزیر نیرو مسئول تامین آب کشاورزان در حوزه کرخه است.

این مقام مسئول هشدار داد: یکم آبان ماه خط قرمز ما برای تامین آب کشاورزان این حوزه می باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.