معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از پست به عنوان امین مردم در جامعه یاد کرد و گفت: جا به جایی مواد مخدر و دیگر کالاها ممنوعه از طریق پست کاهش یافته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، اسماعیل بداغی افزود : اکنون بسیاری از ادارات پست به دستگاه ویژه بازبینی مرسولات مجهز شدند و مرسولات کوچک در دفاتر پستی بازبینی و پس از اطمینان جا به جا می شوند .

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از جا به جایی های کالاها به وسیله اتوبوس و دیگر خودروها بدون نظارت انجام می شود، گفت : این درحالی است که پست به عنوان یک شرکت مورد اعتماد دارای امکانات و تجهیزات می تواند در خدمت مردم باشد.

بداغی با تاکید بر این نکته که کشورهای صنعتی سرانه بالایی در مرسولات پستی دارند، گفت: البته متغیرهای تولید ترافیک مرسوله به توسعه صنعتی، سرانه درآمد ، اجرایی شدن نظام تقسیم کار و دیگر شاخص ها وابسته است. 

وی رسالت پست را جذب دانست و افزود : تجهیز کردن نامه رسان و استفاده از تجهیزات دیجیتالی در شرکت پست جمهوری اسلامی به سرعت انجام شده است.

بداغی با اشاره به اینکه هر ایرانی باید یک پست الکترونیک (ایمیل) داشته باشد که تعریف آن در دستور کار شرکت پست جمهوری اسلامی قرار دارد ، گفت : صورتحساب های بانکی و قبوض از طریق ایمیل توسط پست ارسال می شود. 

وی با اظهار این که یکی از سه بانک اول کشورهای پیشرفته مربوط به مقوله مالی پست است، افزود : پست بانک در ایران نیز حجم بالایی از داد و ستد پولی کشور را انجام می دهد.
وی ارائه کامل خدمات پستی ثبت احوال و ثبت اسناد را از برنامه های شرکت پست جمهوری اسلامی اعلام کرد و دامه داد : جا به جایی هر مرسوله به طور میانگین چهار ساعت وقت می گیرد که برای هر ساعت یکصد هزار ریال برای پست هزینه دارد، در صورتی که اگر این جا به جایی توسط افراد مختلف صورت بگیرد، هزینه محیط زیستی و دیگر هزینه های سربار قابل مقایسه با هزینه پست نیست.

بداغی هزینه سال قبل شرکت پست جمهوری اسلامی را شش هزار میلیارد ریال اعلام کرد .
وی از پست به عنوان ابر رسانه در دنیا نام برد و گفت : 40 درصد از حوزه تبلیغات هر کشوری از طریق شرکت پست انجام می شود.

او افزود : پست، بانک اطلاعاتی درستی از نقاط مختلف کشور و شرکت و واحد های تولیدی و صنعتی را در اختیار دارد.

بداغی به خرید و فروش اینترنتی و جا به جایی مرسولات در پست ایران اشاره کرد و گفت : 26 درصد برگشتی ها و اشتباهاتی که در خرید و فروش اینترنتی انجام می شود مربوط به پست و بقیه مربوط به شرکت هاست.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار