مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه گفت که ایران و روسیه برای حل هرچه زودتر بحران سوریه نقش کلیدی دارند و جزء بازیگران اصلی هستند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه گفت که ایران و روسیه برای حل هرچه سریعتر بحران سوریه نقش کلیدی دارند و جزء بازیگران اصلی هستند. 

بنا به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، موگرینی تأکید کرد: اگر ما می خواهیم شاهد بهبود اوضاع سیاسی در سوریه و آغاز روند سیاسی انتقال دولت باشیم، باید با بازیگرانی وارد تعامل شویم که نفوذ بسیاری بر دولت سوریه دارند. به همین دلیل است که نقش ایران و روسیه بسیار کلیدی خواهد بود.

وی افزود: نقش روسیه در رفع بحران فعلی در سوریه بسیار مهم و حائز اهمیت است. همگی ما بر این باوریم که در پیشبرد روند سیاسی به رهبری سازمان ملل باید سرمایه گذاری قابل توجهی صورت گیرد و این دلیل اصلی انجام گفت وگوهای دیروز استفان دمیستورا فرستاده ویژه سازمان ملل با وزیر خارجه روسیه در مسکو بود که به اعتقاد من اهمیت بسیاری در این زمینه داشت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: زمانی که مسئله متقاعد ساختن دولت سوریه برای مشارکت در این روند سیاسی و مذاکرات بعدی مطرح می شود، روسیه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

موگرینی در پایان تأکید کرد، ترکیه، عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز باید در این روند مشارکت داشته باشند.
منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.