علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال معتقد است که رفتارهای هیجانی هم به فوتبال و هم به عملکرد داوران لطمه می‌زند.

اسدی: رفتار هیجانی آفت فوتبالعلیرضا اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان، وی درباره صحبت‌های حسنی‌خو که گفته است کفاشیان و اسلامیان در فدراسیون حرف اول و آخر را می‌زنند،تصریح کرد: بعید می‌دانم حسنی‌خو منظور خاصی از این صحبت داشته باشد من او را می‌شناسم، من چنین برداشتی از این حرف ندارم او در محاوره حرفی زده و احتمال پاسخ سوالی را داده که مخاطب آن کفاشیان و اسلامیان بوده است.

** کمیته داوران تنها نمی‌تواند مشکلات داوری را حل کند

وی درباره تعطیلی 20 روزه لیگ کمیته دوران موفق شده تنش‌های فراوانی که در رقابت‌های این فصل به واسطه اشتباهات داوران رخ داده را سامان بخشد افزود: فکر نمی‌کنم فقط کمیته داوران بتواند این موضوع را حل کند با کمک کمیته دپارتمان داوران نیز مسئله داوری درست نمی‌شود. 

اصلاح مشکلات داوری یک معادله چند مجهوله است در این معادله تماشاگران مدیران باشگاه‌ها، فوتبالیست‌ها، ناظران بازی سازمان لیگ، ارکان قضایی، مدیران اجرایی فدراسیون فوتبال، بحث مسائل مادی و معنوی داوران و فضای رسانه‌ای کشور متغییرهای این  مسئله پیچیده هستند.
 
دبیر کل فدراسیون فوتبال ادامه داد: در این میان نوع برخورد تمامی متغییرها با اشتباهات سهوی داوران اهمیت زیادی دارد اگر تمامی این پارامترها بتواند این موضوع را به درستی مدیریت کند و فضا را به سمت انقلاب نبرد، بیایند اشتباهات داوری را منطقی مطرح کنند ضریب اشتباهات داوران به شدت کاهش می‌یابد از طرف دیگر ظرفیت آیین‌نامه کمیته داوران و فدراسیون فوتبال به گونه‌ای است که با کمترین هزینه مشکلات داوری برطرف می شود اما بعید می‌دانیم که بتوانیم به تعامل مورد نظر دست یابیم متاسفانه ما وقتی هیجانی می‌شویم قدرت استدلالمان پایین می‌آید و کمی از جنبه عقلانیت دور می‌شویم و هیجانی صحبت می کنیم البته زیبایی فوتبال به خاطر هیجان آن است اما باید با قدرت تمرکز عقلانی داشته باشیم تا بتوانیم هزینه های خود را بیشتر نکنیم.

رفتارهای هیجانی آفت فوتبال 

اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: این قبیل رفتارهای هیجانی باعث می شود خسارت هایی به فوتبال ها وارد شود و مهمترین خسارت نصیب داوران می شود اگر دست به دست هم دهیم این مسائل با تعامل میان همه ی متغیرها به راحتی حل می شود.
فکر می کنم با یک ساختار سازمانی بتوانیم مشکلات را حل کنیم و با داد و فریاد و اعتراض های بی مورد بعید می دانم مشکل حل شود چون داور هم یک انسان است.

وی در ادامه درباره اینکه چه راهکاری برای پایین آمدن میزان اشتباهات و مشکلات داوری خاطرنشان کرد: در بحث داوری باید آموزش داوران ما بیشتر شود تا آنها بتوانند خودشان نسبت به اتفاقات اطراف را کنترل کنند یکی  از این موارد نوع نگاه داور به اعتراضات بازیکنان، مربیان و از همه مهم تر عده ای تماشاگرنما که با الفاظی رکیک تمرکز داور را بهم می ریزند، اگر می توانستیم این معضلات را برطرف کنیم آن وقت مشکلات داوری حل می شود.

وی درباره افزایش دستمزد داوران نیز پاسخ داد: ما سه سال است که تغییری در پرداختی به داوران نداشته ایم. 

داوران با توجه به سطح عملی شان که بیشترشان کارشناس ارشد هستند و مشاغل خوبی هم دارند شاید افزایش دستمزدشان جزو نیازهای آنها باشد اما نیاز اولیه شان نیست، نیازهای اولیه داوران امنیت و احترام است چون حرف زشت و عدم امنیت برای هر فردی نگران کننده است اما به این معنا نیست که برای افزایش حقوق داوران تصمیمی نگرفته باشیم.

به طور حتم هر داور متناسب با قضاوتی که انجام می دهد باید پول بگیرد و این اتفاق در آینده رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار