امام حسین(ع) می فرمایند: من برای شما نمونه هستم و راه من برای تمام بشریت قابلیت پیروی دارد.

حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی درگفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وقایعی که دربرخی مه‌ها اتفاق می‌افتدموجب اعتلای آن ماه برماه‌های دیگر می‌شود. حجت کبری پروردگار حضرت امام حسین(ع) با توجه به شرایط ویژه‌ای که ایشان را به شهادت رسانید شخصیت ایشان قابل توجه است که آنان خود به خود با اندیشیدن به شخصیت متعالی و کمال یافته حضرت اباعبدالله‌حسین (ع) و میزان از خودگذشتگی ایشان و خانواده مکرم ایشان متوجه عظمت قیام امام حسین(ع) برعلیه یزید می‌شود.


وی عنوان کرد: اندیشیدن به شخصیت و منش امام حسین(ع) و خانواده بزرگوار ان حضرت موجبات خودسازی انسان را فراهم می‌سازد و دراین زمان است که وجدان فرد بیدار می‌گردد و با نگاه عمیق به حادثه بزرگ اباعبدالله‌حسین(ع) و تفکر در خصوص ذهن خود را از گناهان می‌زداید.


می افزود: امام معصوم(ع) آیینه‌ی صفات پروردگار است امام معصوم(ع) انسان کامل است ولی بازهم پس از شهادت درطی کمال است امام معصوم(ع) هرروز با روز قبل یکسان نیستند و چون جای اصلی کمال است پیروان ایشان نیز باید به کمال بینئیشند تکلیف هر انسان آزاده و معصومی این است که به مقاصر امام ضرر نزدیک شود.

وی ادامه داد: اباعبدالله‌حسین(ع) از قیام علیه یزید ملعون اهداف متعددی را دنبال می‌کردند که ایجاد فضای فداکاری برای عموم انسان‌های آزاده بوده است. امام حسین(ع) فرمودند: من برای شما نمونه هستم و کاری که من انجام دادم برای همه‌ی انسان ها قابلیت تبعیت دارد اما هدف اصلی امام حسین(ع) کمال بشریت در  قرون تاریخ است، ذهن‌ظالم وزیاده‌خواهی و آدم‌کشی و نسل‌کشی از اسراف دیگر ایشان می‌باشند.


وی در پایان گفت: امام حسین(ع) تابع شایسته سالاری و برتری تقوا بودند. هر شیعه امام حسین(ع) درهر کجای جهان است، اگر می‌خواهد در راستای تبعیت از اباعبدالله‌حسین(ع) گام بردارد باید ابتدا به معرفت کامل ازآن حضرت دست پیدا کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار