معاون سازمان پدافند غیر عامل تاکید کرد:

ضرورت تقویت پدافند غیرعامل در تاسیسات هسته ای

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: استان مرکزی دارای زیرساخت های هسته ای و صنعتی است و تقویت راهبردهای پدافند غیرعامل در آن از اهمیت حیاتی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی رابطان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان مرکزی افزود: پدافند غیرعامل، دفاع غیرمسلحانه از کشور و زیر ساخت ها و مردم است و اجرای صحیح برنامه های آن باعث کاهش آسیب پذیری کشور و ارتقای پایداری ملی می شود.


وی گفت: آمادگی پیش از بحران و راهبردهای مقابله ای قوی در تمامی ابعاد سرمایه کشور است و باید هر روزکامل تر شود.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: برای مثال 40 درصد از سوخت نیروگاه های کشور گاز است و تمام نانوایی ها از سوخت گاز استفاده می کنند و پدافند غیرعامل در این حوزه به معنای راهبردهایی است که در صورت قطعی گاز بر اثر حوادث طبیعی، غیرطبیعی و یا تروریستی بتواند از بحران و مشکل پیشگیری کند.

وی تاکید کرد: تجهیز تمامی نانوایی ها به سوخت دوم و موتوربرق اضطراری از اقداماتی است که در زمره برنامه های پدافند غیرعامل طبقه بندی می شود.

این مقام مسئول اضهار داشت: داشتن اقتصاد قوی با اتکا به محورهای برنامه اقتصاد مقاومتی، دستیابی به علم پیشرفته و داشتن روحیه انقلابی از راهبردهای پدافند غیرعامل برای قوی شدن کشور در مقابل دشمنان است.ر اجرای فعالیت های پدافند غیرعامل علاوه بر انجام اقدامات دیپلماتیک به منظور دور کردن خطر از کشور، تکیه بر استحکام درونی اصلی مهم است.

وی ادامه داد: از چهارم تا دهم آبان ماه با عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و این ایام فرصتی است تا با انجام برنامه های فاخر ، ماندگار و متنوع در عرصه های تخصصی، تاکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت این حوزه برجسته سازی شود.

معاون سازمان پدافند غیر  عامل کشور شعار هفته پدافند غیرعامل امسال را مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت اعلام کرد و گفت: تحقق فرامین رهبر انقلاب در خصوص پدافند غیرعامل، معرفی ضرورت ها، کارکردها و فعالیت های پدافند غیرعامل در سطح جامعه، گفتمان سازی و فرهنگ سازی در جامعه از اهداف مهم این هفته است.

وی افزود: ایجاد تحرک و انگیزه در سازمان های اجرایی کشور در مورد پدافند غیرعامل، ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل با شیوه های نوین فرهنگی و هنری، آگاه سازی فکری نخبگان و صاحب نظران در پاسخگویی به نیازهای تخصصی پدافند غیرعامل از دیگر اهداف برگزاری این هفته است. استراتژی نوین آمریکا که در سخنرانی باراک اوباما در دانشگاه وست پوینت تبیین شد بر محور جنگ نیابتی، گسترش تهدیدهای تروریستی امنیتی و جنگ مردم محور با تاکتیک استفاده از مدیریت جنگی از راه دور استوار است.

وی ادامه داد: بر این اساس واگذاری حل مشکلات منطقه ای به بازیگران منطقه ای، تبدیل عملیات هایظامی به روش اطلاعات پایه، تشکیل ائتلاف منطقه ای و اجتناب از مداخله مستقیم، تهدیدهای ایدئولوژیک، اقتصادی، امنیتی، نظامی و سایبری را مد نظر دشمنان قرار گرفته است.
تقویت نعمده در قدرت هوایی، دریایی و توان موشکی، استفاده مستشاری نظامی از آمریکا، استفاده اطلاعاتی، اتحاد استراتژیک با رژیم صهیونیستی، توسعه ساختار ارتش استیجاری، بهره گیری از منابع زیاد نفتی برخی از اقداماتی است که دشمنان در حال آنجام آن ها هستند.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور، استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران، ارتباط با جامعه علمی و فرهنگی کشور، تمرکز بر حوزه های تخصصی (سایبری، زیستی، پرتویی، شیمیایی ) و کارکردی پدافند غیرعامل، استفاده فراگیر از ظرفیت رسانه ملی، تمرکز بر فعالیت های موثر، کم هزینه و پرمخاطب، بهره گیری از ظرفیت فرهنگ عاشورایی برای ترویج پدافند غیرعامل و بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های بسیج ، تشکل های مردم نهاد و هیات های مذهبی را اهم سیاست های اجرایی برگزاری هفته پدافند غیرعامل ذکر کرد.

lمنبع: سازمان پدافند غیر عامل

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار