مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: وقف‌های عمرانی و فرهنگی توسط واقفان و خیرین در اردبیل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام اکبر قیامی افزود: در 6 ماهه نخست امسال 24 وقف جدید در اردبیل به ثبت رسیده است.

وی گفت: بسیاری از واقفان در استان اردبیل املاک خود را وقف امور خیریه و برنامه‌های فرهنگی کردند و نقش واقفان در گسترش برنامه‌های فرهنگی در اردبیل بسیار مهم است.

قیامی با اشاره به این‌که وقف‌های عمرانی و فرهنگی نیز توسط واقفان و خیرین در اردبیل افزایش یافته است، افزود: انتظار می‌رود با کمک رابطان و مشارکت‌های مردمی شاهد ارتقای کمک به نیازمندان باشیم که در این زمینه در استان اردبیل اقدامات بسیار قابل‌توجهی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همچنین بیان کرد: همزمان با ماه محرم 38 مبلغ و روحانی به امامزاده‌ها، بقاع متبرکه استان اردبیل اعزام می‌شوند تا فلسفه ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی را در بین آحاد مختلف جامعه ترویج دهند که در این راستا برنامه‌ریزی منسجم و منظمی تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام قیامی با بیان اینکه مداحان و شاعران در عزاداری ماه محرم باید از بدعت‌ها و آسیب‌های اجتماعی دوری کنند، گفت: مجالس عزاداری حضرت اباعبداله الحسین(ع) نباید مکان تبلیغی برای برخی از نمایندگان باشد و باید از این امر جلوگیری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه با اشاره به این‌که تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» نیز همزمان با سراسر کشور دوم ماه محرم در 12 امامزاده استان اردبیل برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش به صورت باشکوه و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.