یک انسان معمولی هیچ‌گاه نمی‌تواند خبرنگار شود، این شغل عشق و اعتقاد لازم دارد.

عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی با ابراز همدردی در خصوص فاجعه منا و خبرنگار شهید سید حمیدرضا حسینی، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ان شاء الله خداوند درجات این شهید عزیز را متعالی کند. من دورادور با این شهید آشنایی داشتم، با چهره و گزارش‌هایی که او ارسال می‌کرد.

وی ادامه داد: او انسان بسیار شایسته، حرفه‌ای و متعهد بود که امسال توفیق پیدا کرد به سفر حج رفته و ماموریت الهی خود را در آنجا انجام دهد. به هر حال قسمت این بوده که دعوت حق را آنجا لبیک بگوید. مانند همیشه که نسبت به وظایف خود لبیک می‌گفت. برای بازماندگان او آرزوی سلامتی و صبوری و برای خودش نیز آرزوی علو درجات دارم.

وی در مورد فاجعه منا عنوان کرد: آنچه که در این مورد قطعی است و از همان روز اول مشخص بوده، بی‌کفایتی حکام آل سعود است. بی‌کفایتی در مدیریت حج و مدیریت بعد از آن. در هر دو مورد بی‌کفایتی در مورد مدیران و کارگزاران حج به طور کامل مشخص است.

ضرغامی افزود: البته گمان می‌کنم کمیته حقیقت‌یاب می‌تواند بعدها دقیق‌تر در مورد این حادثه اظهار نظر کند. کمیته‌ای هم از داخل و هم از خارج ایران توسط کشورهای خارجی در حال پیگیری این ماجرا هستند و باعث روشن شدن ابعاد جدیدی از این فاجعه و حادثه می‌شوند. اما آنچه که مشخص است بی‌کفایتی آل سعود در اداره مراسم حج است که باید در سال‌های آینده فکری برای آن شود.

وی اظهار داشت: خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است. همیشه معتقد بودم سختی‌ها و زیان‌هایی که در این حوزه وجود دارد، در کمتر حوزه‌ای است. منتهی خبرنگاری یک عشق است، یک علاقه و یک اعتقاد است. آدم معمولی خبرنگار نمی‌شود. در وهله اول با عشق و علاقه وارد این حرفه شده و در مرحله بعد باید کسانی که مدیریت بالاتر این افراد را برعهده دارند، هر گونه تسهیلات را در زمان کار و در دوره‌های بعد از کار در اختیار آن‌ها قرار دهند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.