گروه تئاتر اشتباهات، «کمدی اتفاقات» را با محوریت تقابل میان سیاست و هنر به روی صحنه می‌برد.

میثم عبدی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند شکل‌گیری «کمدی اتفاقات» گفت: «کمدی اتفاقات» ششمین اثر گروه تئاتر اشتباهات است که در فضای خاص و متفاوتی از کمدی فارغ‌ از هر گونه لودگی و حرکت به سمت بی‌بند و باری در جهت ارتباط هر چه بیشتر تماشاگر عام با تئاتر کمدی قدم برمی‌دارد.

وی در مورد داستان این اثر نمایشی اظهار داشت: «کمدی اتفاقات» بر اساس نمایشنامه‌ کمدی هنر تئاتر نوشته شده و تقابل و کشمش بین دو قطب مهم جامعه یعنی سیاست و هنر است.

عبدی ادامه داد: این اثر نمایشی روایتگر داستان دیدار فرماندار تازه شهر با افراد سرشناس آن منطقه است که ورود یک کارگردان تئاتر و پاسخ منفی به درخواست کمک او از فرماندار اتفاقاتی را رقم می‌زند.

وی در خصوص شیوه اجرایی نمایش بیان کرد: شیوه‌های مختلفی چون اسلپ استیک، کمدی گروتسک، کمدی شخصیت و ... برای خنداندن مردم وجود ندارد. در ایران کمدی بیشتر مبتنی بر کلام بوده است. ما سعی کردیم در کنار آن به کمدی موقعیت نیز نزدیک شویم و تحولی در سلیقه مخاطب ایجاد کنیم.

میثم عبدی ادامه داد: شیوه اجرایی گروه اشتباهات بر مبنای کمدیا دلارته ایتالیا و متاثر از نمایش‌های سنتی ایرانی بوده است. همچنین ما نمایشنامه انتخاب شده را با توجه به بازیگران گروه دراماتورژی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: علاقه زیادی به برتولت برشت و تکنیک فاصله گذاری او دارم؛ چرا که لحظه‌ای احساسات مخاطب را برمی‌انگیزد و بعد او را به فکر وا می‌دارد و من این را مد نظر قرار دارم.

کارگردان «کمدی اتفاقات» اظهار داشت: نمایشنامه این اثر رئالیستی است اما شیوه بازی بازیگران به لحاظ حسی تحت تاثیر اکسپرسیونیسم است.

گفتنی است؛ «کمدی اتفاقات» از 6 آبان در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار