رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: تصمیم واشنگتن در رد درخواست روسیه برای اقدام سیاسی در سوریه غیرسازنده است و کاملا نشان می‌دهد که آمریکا خواهان مذاکره نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جهور روسیه در دیدار با رئیس جمهور قزاقستان در آستانه پایتخت این کشور تاکید کرد: من واقعا نمی‌فهمم چطور شرکای آمریکایی ما اقدام روسیه در سوریه جنگ با تروریسم را مورد انتقاد قرار می‌دهند و همزمان از گفت‌وگوی مستقیم درباره موضوعات مهم نظیر حل و فصل سیاسی امتناع می‌کنند.

اظهارات پوتین در واقع اشاره به امتناع دولت اوباما در پذیرش هیات روسی به رهبری دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر این کشور برای مذاکره درباره اختلافات دو کشور درباره بحران سوریه بود. آمریکا گفته است که حاضر به مذاکره نیست مگر اینکه روسیه از رهبری واشنگتن پیروی کرده و کمک به دولت بشار اسد در سوریه را متوقف سازد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: به اعتقاد من این موضع غیرسازنده است. ضعف این موضع به عدم وجود یک دستور کار برمی‌گردد. به نظر می‌رسد آنها حرفی برای گفتن و مذاکره ندارند.

وی تاکید کرد: با رد دعوت روسیه به رغم تمامی انتقادها از اقدام روسیه در سوریه به نظر می‌رسد دولت آمریکا به دنبال حل و فصل این بحران نیست.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: امید چندانی برای همکاری در بحران سوریه دیده نمی‌شود اما مسکو همچنان برای همکاری آماده است.

پوتین گفت: ما درها را برای همکاری و مذاکره باز گذاشته‌ایم و بسیار امیدواریم که بتوانیم با تمامی شرکت‌کنندگان در این روند مشکل از جمله شرکای آمریکایی وارد مذاکره شویم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
برچسب ها: پوتین ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار