شناسایی 400 گونه گیاه دارویی در گلستان

دبیرهمایش ملی کشت ارگانیک و ازدیاد داروهای گیاهی در گرگان گفت: تعداد ۱۸۷ مقاله به این همایش وارد شد که ۱۲۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خدایار همتی در همایش ملی کشت ارگانیک و ازدیاد گیاهان دارویی که در دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات اولیه برای برگزاری این همایش از پاییز ۹۳ آغاز شد و از ۱۲۷ مقاله پذیرش شده ۷ مقاله به صورت شفاهی و مابقی به صورت پوستری بوده است.

همتی نقطه متمایز این همایش با دیگر همایش های کشت ارگانیک کشور را تخصصی برگزار شدن این همایش عنوان کرد.

وی کشت ارگانیک گیاهان دارویی، استفاده از محرک های غیرشیمیایی در گیاهان دارویی ارگانیک، جنبه‌های ترویجی و اقتصادی کشت گیاهان دارویی به روش ارگانیک، کاربرد گیاهان دارویی ارگانیک در صنایع غذایی و علوم دام و آبزیان، تکثیر و ریز ازدیادی گیاهان دارویی، مدیریت آفات و بیماری های گیاهان دارویی در کشت ارگانیک و تغذیه گیاهان دارویی با کودهای آلی و زیستی و پسماند فاضلاب شهری را از جمله محورهای برگزاری این همایش عنوان کرد.

همتی افزود: به دلیل تنوع اقلیمی استان گلستان پوشش گیاهی آن نیز بسیار متنوع است و تاکنون ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در استان شناسایی شده است و روی ۲۲ گونه گیاه دارویی به صورت تخصصی‌تر در حال مطالعه هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه منابع طبیعی استان هم در این جلسه با اشاره به ویژگی‌های دانشگاه کارآفرین در این دوره گفت: ارائه تحقیقات کاربردی و تقاضا محور، ارتباط قوی با صنعت و توسعه مراکز علمی و فناوری در دانشگاه‌ها و سوق دادن آموزش‌های دانشگاهی به سمت علمی و کاربردی‌تر شدن از جمله ویژگی‌های دانشگاه‌های کارآفرین است.

محمدهادی معیری‌نژاد با بیان این که دانشگاه منابع طبیعی از دانشگاه‌های باسابقه و طراز اول کشور است، گفت: ۲۷ آبان سال جاری همنشینی ملی با حضور دانشمندان و اساتید کارآفرین کشور در زمینه توسعه کارآفرینی دردانشگاه منابع طبیعی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته گیاهان دارویی با بازار و جامعه ارتباط خوبی دارند و امیدوار هستیم در این زمینه الگویی برای دیگر رشته‌ها باشند.

رییس دانشکده تولید گیاهان دارویی علوم کشاورزی گرگان هم‌چنین در خصوص طب ایرانی گفت: طب ایرانی یک مکتب علمی است که روش تشخیص و درمان مستقل دارد و پشتوانه آن نیز 14 هزار عنوان اثر مکتوب در این زمینه است.

وی ادامه داد: هم اینک کشورهای مختلف جهان نسبت به طب سنتی توجه ویژه‌ای دارند و کاربرد طب سنتی در کنار طب رایج به دلیل ریشه‌دار بودن آن در فرهنگ و باور عمومی و سهولت دسترسی به آن، مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفته است.

همایش ملی کشت ارگانیک و ازدیاد گیاهان دارویی عصر امروز با معرفی نفرات و مقاله‌های برتر به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.