دانشگاه در هفته‌ای که گذشت؛

مشکلات بورسیه‌ها رفع شد/ اعلام آمادگی همکاری بزرگترین دانشگاه سوییس با ایران

وزیر علوم از برطرف شدن کامل مشکلات بورسیه‌ها خبر داد و گفت: تمام متقاضیان می‌توانند ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه آموزش عالی منتشر شد.

مشکلات بورسیه‌ها رفع شد
 محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نهمین همایش نخبگان فردا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال مبنی بر آخرین وضعیت اعتراضات دانشجویان بورسیه گفت: کار دانشجویان بورسیه تمام شده است و تمام آنها می‌توانند ثبت‌نام کنند. 

وی در رابطه با چگونگی پذیرش دانشجویان اظهار داشت: پذیرش دانشجویان بر اساس فرمول‌های خاصی صورت می‌گیرد، ممکن است افرادی با معدل بالا در کنکور شرکت کرده باشند و از امکانات نخبگی استفاده کنند. 

ستاد پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت تشکیل شد 
حسن کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: در معاونت آموزشی دانشگاه علم و صنعت به منظور افزایش جذب دانشجویان خارجی، ستاد پذیرش دانشجویان خارجی تشکیل شده است که برای تشکیل این ستاد از دانشجویان فعلی بین‌المللی این دانشگاه نیز کمک گرفته شده است. 

ثبت بیش از ۲۶ هزار پایان نامه و پروپوزال در ۶ ماه نخست امسال در حوزه ی علوم انسانی 
از ابتدای سال ۹۴ تا پایان شهریور، ۲۶ هزار و ۴۸۳ پایان‌نامه و ۲۷ هزار و ۷۸۳ پروپوزال، در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به ثبت رسیده است. 

در این بازه زمانی، بیشترین پایان‌نامه‌های تایید شده در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با ۸ هزار و ۵۵۳ رکورد و پس از آن به ترتیب گروه فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی قرار دارند. 

یکی از بزرگترین دانشگاه های دنیا برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد 
وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در نشستی که با حضور روسای دانشگاه‌ها و معاونین پژوهشی با محوریت گسترش همکاری‌های علمی و فناوری در وزارت علوم برگزار شد در خصوص یکی از بهترین دانشگاه‌های سوئیس گفت: دانشگاه EPFL یکی از بزرگترین دانشگاه‌های سوئیس و همچنین دنیا می‌باشد که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد، این دانشگاه آمادگی کامل را برای همکاری با ایران ابراز کرد. 

اختصاص تنها نیم درصد از اعتبارات به حوزه‌ پژوهش
معاون پژوهشی وزارت علوم از اختصاص نیم درصد از اعتبارات به حوزه‌ پژوهش و صرف درصد کمی از آن در حوزه‌ علوم انسانی ‌خبرداد.

اختصاص 70 میلیارد تومان به وام شهریه دانشجویی
ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه وزارت علوم  گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود 85درصد از دانشجویان شهریه پرداز هستند و به این ترتیب موضوع پرداخته شهریه با بودجه‌ کمی که دولت در اختیار می‌گذارد، می‌تواند تنش ایجاد کند.

وی افزود: تاکنون نیز صندوق رفاه از درآمد خود 70میلیارد تومان به دانشگاه ها ابلاغ کرده تا دانشجویان متقاضی بتوانند از وام شهریه استفاده کنند.

تشکیل 20 اتحادیه انجمن‌های علمی تا پایان سال
دکتر سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی حرکت گفت: طی یک سال گذشته علاوه بر اتحادیه انجمن‌های علمی برق، پنج اتحادیه روانشناسی و مشاوره، معماری، مرمت و شهرسازی، دامپزشکی، محیط زیست و شیمی شکل گرفته و 20 اتحادیه دیگر نیز تا پایان سال تحصیلی جاری تشکیل می‌شود.

آغاز تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور از ۲۶ مهر
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی و پذیرش بدون آزمون در این دانشگاه از ۲۶ مهر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار