اردبیل؛

اضطراب و استرس مهمترین عامل بروز بیماری در کودکان اردبیلی

معاون غذا و داروی علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بررسی‌ها نشان می دهد اضطراب از عوامل بروز بیماری در کودکان اردبیلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت سید خلیل الهی در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: اضطراب و استرس از جمله شاخص های شیوه ناسالم زندگی است که موجب بروز انواع بیماری می شود.

وی تاکید کرد: در این میان اضطراب کودکان که اغلب از سوی والدین منتقل می شود موجب شده به تازگی بیماری هایی از جمله ریزش های سکه ای مودر بین کودکان مشاهده شود.

سید خلیل الهی افزود: علاوه بر این اضطراب عامل موثر در بروز بیماری هایی از جمله پرمویی، چاقی شکم، دیابت، MS، سکته قلبی و مغزی است.

وی عادات اشتباه متداول دیگر در شیوه زندگی را مصرف سیگار و مشروبات الکی دانست و متذکر شد: مطالعات نشان می دهد در بروز سرطان و بیماری های بدخیمی سه عامل افزایش عمر فرد، شیوه زندگی و عوامل محیطی دخیل هستند.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی استان با بیان اینکه نمی توان در موضوع افزایش طول عمر دخالتی داشت، ادامه داد: با این وجود می توان شیوه های زندگی را تغییر داد و از آلودگی محیطی اجتناب کرد.

سید خلیل الهی با تاکید به ضرورت بهبود شیوه ها تغذیه بیان داشت: بیماری های متعددی مرتبط با تغذیه است که از آن جمله می توان به رماتسیم، آرتروز، آب مرواردی در چشم، سرطان معده و پستان، نقرس، تیرو ئید و یبوست اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.