عضو هیئت مدیره انجمن صنعت تایر ایران از تولید 70 درصدی تایر مورد نیاز در داخل کشور خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسکندر ستوده در حاشیه نمایشگاه خودرو و قطعات یدکی در تبریز توان تولید کنندگان داخلی در زمینه تایر را رو به رشد دانست. و گفت : اگر حمایتهای کافی صورت گیرد تا 80 درصد تایر مورد نیاز در داخل کشور تولید خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنعت تایر ایران با اشاره به توان تولید کنندگان داخلی در زمینه تایر گفت: در حال حاضر توان تولید کنندگان داخلی در زمینه تایرخودروهای سواری 80 درصد و خودروهای باری و سنگین 40 تا 60 درصد است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنعت تایر ایران با اشاره به وارادت تایربی کیفیت از کشور چین افزود : وزارت صنعت معدن و تجارت محدودیتهایی را برای واردات این تایرها از کشور چین اعمال کرده تا نمایندگی رسمی شرکتهای چینی در داخل کشور تشکیل شوند که تا کنون تشکیل نشده است.

وی عنوان کرد: مشکل تایرهای چینی در داخل کشور نبود خدمات بعد از فروش و پشتیبانی است که با کیفیت نازل و قیمت پائین تر به بازار داخلی آسیب پذیرمی زنند

ستوده خاطر نشان کرد: تایرهای داخلی در حال حاضر تا بیش از 50 درصد استاندارد های جهانی را رعایت می کنند و به بیش از 15 کشور جهان نیز صادرات دارند.

وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت تولیدات داخلی خصوصا در صنعت قطعه سازی نمی تواند ربطی به تحریمها داشته باشد و قطعه سازان باید در مورد تولیدات خود پاسخگو باشند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.