رئیس انجمن صنفی کارفرمایان جایگاه سوخت کشور با اشاره به اینکه برای برندسازی نیاز به ساختار مدیریتی قوی داریم گفت: داشتن برند در یک صنعت، زمینه را برای معرفی و ایجاد رقابت در کشور فراهم می‌کند.

ضعف در ساختار مدیریتی برای برندسازی جایگاه های سوختناصر رئیسی‌فر رئیس انجمن صنفی کارفرمایان جایگاه سوخت کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برندسازی در جایگاه‌های کشور اظهار داشت: داشتن برند در یک صنعت زمینه را برای معرفی و ایجاد رقابت در کشور فراهم می‌کند به طوری که برند در جایگاه سوخت امکان عرضه فرآورده با کیفیت را هموارتر می‌سازد.

وی تصریح کرد: آنچه که در ایران مطرح است به طور یقین جایگاه‌داران در این زمینه به موضوع نپرداخته‌اند و دلیل اصلی آن شاید به خاطر اجرایی نشدن کامل اصل 44 است.

رئیسی‌فر خاطرنشان کرد: برای انجام این کار نیازمند ساختار مدیریتی هستیم تا زمانی که کارمزد و حق‌العمل کاری در جایگاه‌ها به صورت واقعی اجرایی نشود جایگاه‌داران با مشکل اساسی روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت عرضه بنزین و فرآورده‌های نفتی در کل کشور یکسان است گفت: یکی از علت‌هایی که ایران نتوانست که صاحب برند در جایگاه‌های سوخت شود انحصار در تولید و توزیع بنزین مورد نیاز است.

رئیسی‌فر با اظهار این که در صورت برندسازی تنها شکل جایگاه‌ها و خدمات ارائه شده به مشتریان بهبود می‌یابد گفت: در صورتی که جایگاه‌دار بخواهد سوخت با کیفیت‌تری عرضه کند به دلیل پرداخت یارانه سوخت حتی در صورت واردات بنزین با کیفیت توسط جایگاه‌داران، قیمت تمام شده سوخت مانع از انجام چنین کاری خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان جایگاه سوخت کشور با تأکید بر این که علی‌رغم این موانع همچنان جایگاه‌داران در حالی پیگیری جهت برندسازی در بخش جایگاه‌داری هستند گفت: در حال حاضر هزینه هر ماه هر جایگاه با 20 کارگر حدود 290 میلیون تومان و درآمد ماهانه آن 35 میلیون تومان می‌شود. بهتر است برای بهبود شرایط جایگاه‌داران توزیع بنزین به این بخش سپرده شود تا هزینه‌های توزیع سوخت از هزینه‌های دولت کاسته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار