هاوانا: حضور نظامی کوبا در سوریه شایعه است

کوبا، گزارش‌های مربوط به اعزام نیروهای نظامی این کشور به سوریه را رد کرد و این ادعاها را «غیرمسئولانه و بی‌اساس» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، دولت هاوانا گزارش‌های مربوط به اعزام نیروهای نظامی کوبا به سوریه برای حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، را رد کرده است.

وزارت امور خارجه کوبا شنبه در بیانیه‌ای این ادعاها را «غیرمسئولانه و بی‌اساس» خواند.

خِراردو پنالور، یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه کوبا، در این بیانیه اعلام کرد این کشور «قاطعانه اخبار غیرمسئولانه و بی اساس مربوط به حضور نیروهای کوبا در جمهوری عربی سوریه را تکذیب  می‌کند.»

موسسه مطالعات کوبا و کوبا-آمریکا در دانشگاه میامی سه‌شنبه گذشته به نقل از منابع نامعلوم گزارش‌ تایید نشده‌ای از حضور نیروهای کوبا در سوریه «در حمایت از دولت اسد و کمپین نظامی روسیه» در این کشور عربی، منتشر کرد.

«فاکس نیوز» نیز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد یک مقام آمریکایی، که نامش فاش نشده این موضوع را «تایید» کرده است؛ این شبکه همچنین به نقل از یکی از مقامات بلندپایه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده بود این نیروها با هواپیماهای روسی به سوریه اعزام شده‌اند.

در عین حال جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه اعلام کرد دولت آمریکا هیچ مدرکی دال بر صحت این گزارش‌ها مشاهده نکرده است.

کوبا در دهه‌های 1970 و 1980 در حمایت از دولت‌های چپ‌گرای آنگولا و اتیوپی به آفریقا نیرو اعزام کرد اما از آن زمان از درگیری‌های نظامی کشورهای خارجی به دور بوده و در آنها مداخله‌ای نکرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار