بانک مرکزی تصمیم گرفته تا ۸۰ درصد قیمت خودروهای داخلی را وام بپردازد. البته سقف ۲۵ میلیون تومانی را هم برای این وام در نظر گرفته است. با یک حساب سرانگشتی،یک پراید را می‌توان با ۴ میلیون تومان صاحب شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دولت بسته رونق اقتصادی در شش ماهه پیش رو را بالاخره رونمایی کرد. این بسته بندهای زیادی داشت که تحریک تقاضا را شاید بتوان شاه بیت همه آنها دانست. برخی روایت‌ها خبر از ۹ هزار میلیارد تومان کالای مانده در انبارها خبر می‌دهند و برخی تولیدکنندگان هم، پای خود را از روی گاز تولید برداشته‌اند و به مانعی به نام موجودی انبار برخورده‌اند. حال دیگر نه تولید برایشان باصرفه است و نه انبارهایشان اجازه تولید بیشتر را می‌دهد.

پشت پرده افزایش ۱۰ میلیونی وام خودرو

شاید در ابتدا دولت این موضوع را خیلی جدی نمی‌پنداشت و معتقد بود که تولیدکنندگان باید خود، بازار را پیدا کنند و شیوه‌هایی را به کار بگیرند که تقاضای مشتریانشان را تحریک کرده و آنها را به خرید وادارد. اما اینگونه نشد؛ یعنی هر چقدر که تولیدکنندگان در بازار زور زدند، به دلیل تفکری که در عامه مردم شکل گرفته بود که بالاخره به زودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و کالاها راه ارزانی را در پیش می گیرند، استراتژی‌های فروش آنها شکل نگرفت و همین امر سبب شد تا مانعی بزرگ پیش روی تولید بیشتر و حتی ادامه روند فعالیتشان گذاشته شود.

اکنون این تولیدکنندگان بودند و کالاهایی که در انبار مانده بود. خودرو هم از این قاعده مستثنی نشد و اول کمپینی راه افتاد که مانع از خرید خودروهای داخلی تا ارزان شدن از سوی مردم شود و پس از آن، بازار هم به همین کمپین و رفتارهای مردم واکنش نشان داد و راهی را در پیش گرفت که عملا، هیچ چیز گرمابخش بازار خودرو و رونق معاملات نشد. البته دولت برای تحریک تقاضا، در شورای پول و اعتبار مصوب کرد که وام خودرو به ۱۵ میلیون تومان افزایش یابد؛ در حالیکه تا پیش از آن، بانکها اگر حاضر می شدند که وامی به خریداران خودرو و متقاضیان دریافت این تسهیلات بپردازند، تنها ۷ میلیون تومان پرداخت می شد.  

اما مدتی که گذشت، ترفند دولت برای پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی خرید خودرو هم نتوانست سردی را از معاملات خودرو پس بگیرد و گرمابخش بازار باشد. از سوی دیگر، موجودی انبار کارخانجات خودرو هم روز به روز بیشتر می شد و در نتیجه خودروسازان تصمیم گرفتند که ترمز تولید را بکشند؛ در حالیکه آنها مرز تولید یک میلیون دستگاه را هم رد کرده بودند.  

حال این، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که باید دست به قلم می‌شد و شاید از بحرانی در صنعت خودرو به دلیل سردی بازار می گفت.  او که البته پای نامه‌ای را به درخواست علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی امضا کرد که هشدار می داد رکود دارد به بحران تبدیل می شود؛ به صراحت از موجودی انبار کارخانجات خودرو گفت. در این نامه ذکر شده بود که در صنعت خودرو صورت‌های مالی، زیان انباشته ای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.

البته کار به همین جا هم ختم نشد. بلکه خودرو که یکی از پیشران‌های رشد اقتصادی بود و در سال گذشته که کشور رشد ۳ درصدی اقتصاد را تجربه کرد، یک پای ثابت و البته اثرگذارش در ۴ فصل متمادی، افزایش تولید خودرو بود. به همین دلیل دولت دست به کار شد و تصمیم گرفت که در بسته رونق اقتصادی که برای شش ماهه دوم سال جاری تدوین کرده است، توجه ویژه ای به تحریک تقاضای خودرو داشته باشد. به همین دلیل ولی‌اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد که وام خرید خودرو از ۱۵ میلیون تومان به سقف ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته و متقاضیان تا ۸۰ درصد قیمت یک خودرو را می‌توانند وام دریافت کنند و ۸ ساله پس دهند.

وام ۲۵ میلیونی با بازار خودرو چه می کند؟

بر همین اساس، یک حساب سرانگشتی به خوبی نشان می دهد که اگر یک متقاضی، ۸۰ درصد نرخ یک خودرو را بخواهد وام از بانک دریافت کند، می تواند با پرداخت ۴ میلیون تومان یک پراید ۲۰ میلیون تومانی بخرد و ۱۶ میلیون تومان مابقی را هم ظرف مدت ۷ سال و با نرخ ۱۶ درصد بازپرداخت کند. البته بعد دیگر داستان، همراهی بانکها و تامین منابع مورد نیاز آنها برای متقاضیان است.  

در این میان البته افزایش وام خودرو، موافقان و مخالفان بسیاری هم دارد. برخی می گویند که نباید مجدد خودروسازان را در لاک حمایتی دولت فرو برد و برخی دیگر نیز بر این باورند که هر گونه تلنگری در صنعت خودرو، منجر به فعال شدن صنایع پایین دستی یعنی فولاد و قطعه سازان و قالب سازان و سایر بخش‌های مرتبط با تولید خودرو می‌شود.  

اما فعالان بازار خودرو معتقدند که افزایش وام خودرو می تواند تحرکی در بازار ایجاد کرده و گرمای بهاری را به بازار سرد و پاییزی خودرو بدهد. یکی از این فعالان خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: حال که دولت تصمیم به این گرفته که تحرکی در بازار خودرو ایجاد کند؛ بانکها نیز باید همراهی لازم را صورت دهند؛ به نظر می رسد که این ترفند دولت بتواند تقاضای بازار را تحریک کند.

وی می افزاید: اکنون موقعیت و فرصت خوبی برای مردم پیش آمده تا با حداقل قیمت و در واقع، پیش پرداخت، خودروهای داخلی را خریداری کنند؛ چراکه ممکن است با فعال شدن شورای رقابت، مجدد خودروسازان فیلشان یاد هندوستان کند و تقاضای افزایش قیمت را به این شورا ارایه دهند.

اولتیماتوم سیف به خریداران خودرو

این گفته فعال بازار خودرو در حالی است که روز گذشته نیز علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی هم شرایط بازار را اکنون در بهترین وضعیت برای خرید کالاها دانست و گفت که نه به عنوان یک وزیر، بلکه به عنوان یک شهروند و کارشناس اقتصادی، اگر قصد خرید کالایی را داشته باشد، حتما و حتما اکنون را بهترین فرصت برای مراجعه به بازار می داند.

البته ولی اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز با تائید صحبت‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ممکن است در سال آینده و پس از اتمام دوره اجرای شش ماهه بسته رونق اقتصادی، دیگر چنین فرصت‌هایی برای مردم در خرید کالا با وام مناسب و تسهیلاتی که دولت برای تحریک تقاضا در نظر گرفته، پیش نیاید.

با ۴ میلیون تومان خودرو بخرید

حساب سرانگشتی نشان می دهد که با وامی که دولت برای خرید خودرو تا سقف ۲۵ میلیون تومان و به میزان ۸۰ درصد ارزش خودرو تدارک دیده است، یک پراید ۲۰ میلیون تومانی را می توان به قیمت ۴ میلیون تومان خریداری کرد.  

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۳ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۵میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، رانا ۳۲میلیون تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۱۹ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۴ میلیون تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۲ میلیون و ۲۰۰ تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
منبع:مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۲۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
خودروی بی کیفیت تر از سال های گذشته رو با قیمتی بسیار بالا تر میفروشن به ملت که حتی هیچ یک از کارکنان این شرکت های خودرو ساز خودشون جرات نمیکنن یک کیلومتر با این ماشین ها رانندگی کنن حالا اومدن به طریقی دیگه سر مردم رو بایه وام الکی شیره بمالن پول چند تا خودرو رو در بیارن 25 میدن 40میگیرن واقعا کجاش عدالته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
با سلام ایشالله کمپین نخریدن خودرو صفر پابرجا بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
قیمت اصلش همون ۴ تومنه اونم با ارفاق جمع کنید بساطتون رو باوو
Germany
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
من یه نظر بهتر دارم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
طرحتون رو بردارین بزارین در کوزه هیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی ابش. بخورین تو این بی پولی کم مونده تا خرخره ملتو بدهکار خودتون کنید اونم بخاطر پراید!!!!!! اگه هدفتون رضایت مصرف کنندست وام برای خریدن ماشینخارجی بدید اون موقه مردم حاضر میشن بجای 40 ملیون 80میلیون پس بدن ولی در عوض مطمئنن یه ماشین خوب با ایمنی و کیفیتی بالاتر از پراید سوار میشن
راستی اقایون عقل کل خودتون حاضرید همچین ماشینایی سوار شید؟؟؟؟؟ یا شما هم از اونایی هستید ک میگید مرگ خوبه ولی برای همسایه!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
گل به چمن آراسته شد حلا پراید ۲۰ میلیونی شد ۴۰ میلیون تومان آقایان از حربه تاریخ انقضا وام استفاده کردن تا مردم حول بشن
نخرین تا واقعا ارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
یک مقایسه کافیه درهشت سال جنگ تحمیلی چقدر شهید دادیم: در یک سال چقدر در جاده ها تلفات دادیم: پس خیانت خودرو سازان کمتر از تجاوز صدام نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
واقعا برای ازداواج و.....به این راحتی وام می دن؟ابدا !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
با سلام میخواستم بگم این خودرو هاشون بخوره تو سرشون.من چند روز پیش یکی از عزیزانم رو از دست دادم با همین خودرو ایرانی بخدا نخرید اینا ارزش هیچی نداره ماشینی که با سرعت 80 چپ میشه دیگه انتظار چیو دارید.خدا صبر بده فقط همین.اینا خودشون خودرو خوب سوار میشن اما ما ملت ایران
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
با سلام آقایون و خانوماي محترم این چهار میلیون اولیه همون پول تمام شده ی پرايده دیگه الباقی پولم اگه هزار نفر خرید بکنن ماهیانه پنج میلیون تومان مستعمري برای خودرو ساز دیگه خودتون بدونيد قضیه از چی قراره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
من رشته ام مکانيک خودرو هست, اخه ماشينى که هيچ ارزشى نداره رو مى خوان بندازن به مردم اونم با چه حقه اى, در حالى که انباراشون پر شده نخريد تا همش بپوسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
نخرید خرید خودروی صفر ایرانی ممنوع توروخدا یکم بیشتر صبر کنید تمومه دمتون گرم
دمت گرم ایرانی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
همین پراید رو دارن به عراق ۷میلیون میدن چرا باید خودمون ۲۰تومن بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
نخرید نخرید نخرید خودروی صفر نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
نخرید نخرید نخرید خودروی صفر نخرید
Germany
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
خودرو نخرید اینقدر ارزون میشه که تعجب میکنید.خودرو داخلی بی کیفیته باور کنید بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
بنطر من باید یکی اسپند دود کنه برای سلامتی این مغزهای متفکر اقتصادی . بابا ایوالله .اونور آبیها ندوزدنتون . عاقل مردم همینطوری تو گذروندن زندگیشون موندن .بیان 7 سال هم اسیر بشن .چطور تورم 10 در صد .افزایش حقوق 10 درصد . سود وام 16 درصد . کدام یکی و باید باور کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
آهااااااااای ملت نخرید بگذارید یک تو دهنی به خاطر تمام این سال ها که ماشین بی کیفیت که مفت نمی ارزید فروختند، بخورند
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
درواقع خودرو ساز ها دست به دامن مطبوعات شدند تا با آب و تاب دان به مبلغ وام مردم رو ترغیب به خریدن ماشین داخلی بکنن.درضمن وام گرفتن از بانک خودش یک هفت خوانیه برای خودش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
اقایون این وام ها کار گشا نیست ما وام نمیخواهیم مال خودتان ما انتظار کاهش قیمت مخصوص و افزایش کیفیت هستیم . مگرنه کمپین خریدن خودروی صفر به قوت خود باقی میماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
فروش ماشینهای بی کیفیت انبار شده که روی دستشون مونده اون هم با گرفتن سود ........چه سیاستی!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
ملت رو احمق فرض کردن مردم مشکلشون گرانی و بی کیفیتی
خودروست یعنی اقتصاد دان اومده درستش کرده وام ۲۵ رو ۴۵ پس بدیم خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
کشته ها و فلج ها پس چی
خاک بر سر شما کیفیت کجا رفت
مردم می خرند
خودرو اشغال همان 4 تومن می ارزد
-
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
ما ملت ایران حاضریم بخاطر نجات صنعت ملی خودرو سازی و سهامداران آن از شکم خانواده هامون بزنیم، از رفاه ، هزینه بهداشت و درمان ، مسافرت و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
متن را کامل کن تا منفی نگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
تا کاهش قیمت نمیخریم وام هم ارزانی خودتان . . . خرید خودروی صفر مطلقا ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
نمیخریم همچنان کمپین خرید خودروی صفر ممنوع پابرجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
با این ترفندها نمیتونید مردم را وادار بکنید برا خرید خودرو پراید 40 میلیون ؟؟؟ الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
نمیخریم یعنی چی 25 میده 40 میلیون میخواد؟؟ از کیفیت و کاهش قیمت هم خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
این وام 25 میلیونی دوتا مشکل اساسی داره اول اینه شما تا هفت سال سند خودروتون در رهن میمونه خوب این یعنی باید به پای هم پیر شین شاید شما بخواین هر دوسال ماشین عوض کنید آخه ماشین سوار شدن به چه قیمت بعد هفت سال این ماشین یا لاشه ماشین به نظرتون قابل فروشه دوم اینگه ماهی تقربیا پونصد باید تا هفت سال قسط بدی واقعا مسولین چه فکری کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
اصلا من نظرم آینه که هر چی بدبختی داریم بخاطر همین وامهاست نقد بخر دوچرخه بخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
نه بابا زرنگی ؟؟؟؟؟
4 بگیر 60 بده
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
4 میلیون بدیم 40 میلیون هم اصل و فرع سود دریافتی میشه واسه پراید؟؟؟!!!!!!آ
آیا آدم عاقلی پیدا میشه همچین وامی رو بگیره؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
سلام
دم همه ی کسایی که میفهمنن دارن سر مردم گول میمالن گرم
به بقیه هم بگین لطفا تا کسی در دام این وام های پر بهره نیفته و نتونن کمپین رو ضعیف کنند

ضمنا پیشنهاد میکنم حتما مستند بدون فرمان شبکه یک رو ببنید

تو همین سایت yjc کلیپش هست

کمپین تا پایین اومدن قیمت ها و بالا رفتن کیفیت خودرو ها ادامه داره

خواسته ما همین و است بس ( پس بی زحمت هی جاده خاکی نزنید)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
گفتم که جواب میده دارن مردمو گول میزنن که بخرن تا قیامت با این قیمت وکیفیت نمیخریم وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
وام خودرو رو 150 میلیون تومان هم بکنن با سود 4 درصد باز هم خودرو بی کیفیت داخلی نمی خریم
وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
به به واقعا که میدونن چیکار کنن خودروی بادکرده تو دستشونو با چند برابر قیمت ب مردم میندازن مثلا سمند30000000 برات در میاد شصت میلیون ولی متاسفانه خواهند خرید مردمانه غفلت زده وساده لوحی که حساب دو دوتا چارتاشونمیکنن
-
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
25 بگیر 60 پس بده به به
نمیخریم همین
-
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
خودرو سازهای محترم خیلی زرنگ شدن ! یک سود هم میخواهند از مردم بابت انباشته شدن خودروهاشون در انبار بگیرند! از سال 90 قیمت بنزین 10 برابر شده . قرار بود قیمت ماشین پایین بیاد با بالا رفتن بنزین . نه بالا وبالا تر بره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
وام خودرو رو 150 میلیون بکنید تا من بتونم یه ماشین خوب بخرم مثلا هیوندا سراتو یه چیز خوب دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
اخه من کارمند چطور میتونم یه وام 25ملیونی وردارم اونم با هزارتا سخت گیری بانک تازه یک پراید بگیرم اگه با نرخ سود16درصد باشه تازه باید 40ملیون پس بدم...یعنی یه پراید40میلیون می ارزه عایاااا...موندم این طرح رو کدوم اقتصادان ما داده..والا زیاد به خودش فشار اورده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
یه جوری میگید با 4 میلیون صاحب پراید میشید که انگار قراره 4 میلیون بدیم و بنز 2015 سوار شیم و مابقی رو هم ندیم!
پرایدی که با یه تصادف عادی جم میشه به هم کیفیت چی رو میخواید ببرید بالا؟!؟!
ایر بگ بزارید رو داشبوردی که سر جاش نمیمونه؟!؟!
کیفیت ینی استحکام نه تغییر ضخامت شاسی و افزایش غیر اصولی وزن خودرو!
Germany
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
خخخخخ به چه نکبتی افتادن!!!اگه مفتی میدین بیایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
نخريد 25 ميليون بهت ميدن 40 ميليون ازت ميگيرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
یعنی یه پراید که نهایتا 4یا5 تومن می ارزه رو 43 میلیون بخرید.بخرید اگر به خخخخخخخررررید.