گسترش محدوده اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بزودی در محدوده وسیع‌تری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در نخستین هم‌اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری که صبح امروز یکشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار کرد: از روز اول دولت به دنبال این بوده است که فرهنگ را در حوزه اشتغال عوض کند. با روشهای 20-30 سال پیش نمی‌توانیم در کشور اشتغال ایجاد کنیم . به عبارتی فکر می‌کنیم معادن نفت و گاز نداریم ولی از مغز و تفکر برخورداریم و با همان می‌شود کشور ثروت آفرینی کرد. 

وی در ادامه افزود: جوانان زیر 30 سال اشتغال خوبی را در کشور به وجود می‌آورند، هم اکنون دور این جوانان است، در سالهای گذشته سرمایه‌گذاری‌های نفتی بزرگی کرده‌ایم، کارخانه سیمان را راه‌اندازی کرده‌ایم ولی باز هم نمی توانیم رقابت کنیم.
 
ستاری بیان کرد: باید این فرهنگ را در جامعه جا بیاندازیم که چگونه می‌توانیم از ظرفیت گیاهان دارویی و معادن استفاده کنیم، اینکه چگونه اقتصاد درون‌گرایی را در جامعه گسترش دهیم و بر این اساس دانش اشتغال ایجاد کنیم و جوانان را در کشور نگه داریم.مثل تمام کشورهای پیشرفته دنیا که نمونه‌های موفقی در این خصوص داشته‌اند.

وی تاکید کرد: بسیاری از پارک‌های علم و فناوری جوانان را در این خصوص هدایت کرده و اشتغال خوبی را برای آنها به وجود آورده است.

ستاری با اشاره به اجرا کردن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: اجرایی کردن قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان،‌ معافیت‌های مالیاتی و گمرکی یکی از افتخارات این دولت است که هم‌اکنون اجرا می‌شود، همچنین مالیات‌های کم بهره‌ای که در اختیار افراد قرار می‌گیرد اینها اتفاقات خوبی است که هم‌اکنون در جامعه شاهد آن هستیم.
 
وی افزود: معافیت‌های سربازی را نیز برای شرکت‌های نوپا هم‌اکنون شاهد آن هستیم. همچنین دانشگاه‌ها نیز به سمت دانشگاه‌های کارآفرین حرکت می‌کند. 

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در حوزه استارتاپ‌ها نیز به موفقیت‌های زیادی رسیده‌ایم، همچنین این حوزه باید به جدیت بررسی شود زیرا هر استارتاپ حول یک مشکل ایجاد شده است، این چیزی است که استارتاپ‌ها به دنبال آن هستند تا با ایده یک نفر یا چند نفر بتوانند مشکلی را حل بکنند. 

وی بیان کرد: بسیاری از افراد شرکتهای دانش‌بنیان از یک زیر زمین شروع به کار کردند و بعد از آن توانسته‌اند، شرکت‌های گسترده‌ای را در سطح جامعه به وجود آورند. همچنین علوم جدید در آینده اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این علوم جدید در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد. 

ستاری در پایان عنوان کرد: معاونت علمی در خدمت تمامی شرکت‌ها می‌باشد ولی حمایت دولت و وزیران در این زمینه خیلی مهم است و امیدواریم که اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار