پنجمین شب آواز ایرانی شنبه 25 مهر با حضور فاضل نظری مدیر مرکز موسیقی و معاون هنری حوزه هنری، عباس محمدی معاون اجرایی مرکز موسیقی، در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این اجرا ساعت 18 با اجرای سعید بیابانکی در حالی برگزار شد که حضور استادان موسیقی همچون قاسم رفعتی، مظفر شفیعی، فاضل جمشیدی و مهران مهرنیا گرمابخش این محفل بود.

در ابتدا پس از تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، مجری برنامه ضمن خوش‌آمد گویی و خیر مقدم، از داود چاوشی زاده دعوت کرد تا به اجرای موسیقی بپردازد. این در حالی بود که پس از استقبال از اجرای چاوشی‌زاده، استاد محسن حسن‌زاده با اجرای خود به این محفل رونق بخشید.

بخش بعدی پنجمین شب آواز ایرانی به سخنرانی متین رضوان‌‌پور، خواننده و پژوهشگر، پیرامون «بررسی الحان مذهبی در موسیقی اقوام ایرانی» اختصاص داشت، ضمن این‌كه او در فواصل این سخنرانی، به ضرورت صحبت‌هایش قطعاتی آوازی را هم اجرا كرد.

آوازخوانی بهرام باجلان در کنار نی‌نوازی محسن ایروانفر از بخش‌های دیگر این نشست ماهانه بود که باز هم با اقبال خوب مخاطبین مواجه شد.

در این قسمت سیدعلیرضا میرعلینقی درباره «هنر آواز ایرانی و لزوم تفكیک سبک‌های گوناگون اجرای آن، از موسیقی‌های مذهبی تا موسیقی‌های مجلسی» به سخنرانی پرداخت.

بخش پایانی این برنامه که از زیباترین بخش‌های آن بود به اجرای حجت اشرف‌زاده و مجید مظاهری اختصاص داشت که به این ترتیب دفتر پنجمین شب آواز ایرانی بسته شد تا ششمین اجرای آن در روز شنبه 30 آبان ماه باشد.

نشست ماهانه شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه آخر هر ماه در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود به این برنامه برای همه علاقه‌مندان آزاد است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار