چندی است که استفاده نمایندگان مجلس از چراغ‌های گردان ال ای دی برای تردد در شهر و عبور از خطوط ویژه در فضای مجازی خبرساز شده است.

چراغ گردان برای نماینده‌های مجلس + فیلمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ویژه بودن یا نبودن نمایندگان مجلس وقتی مسئله می‌شود که این خبر در فضای مجازی دست به دست شد، خانه ملت خودروهایی را در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده که دارای چراغ گردان ال ای دی است و نمایندگان برای تردد در شهر از خط ویژه می‌توانند استفاده کنند.

براین اساس خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، طی مصاحبه با تعدادی از نمایندگان مجلس صحت و سقم این مسئله را جویا شد و در این میان برخی با تامل و برخی دیگر با قاطعیت به سوالات پاسخ دادند.

"کاظم جلالی" نماینده شاهرود و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به این سوال که شما با خودرویتان در خط ویژه حرکت می‌کنید، با تعجب اعلام کرد: چطور.

مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در واکنش به این خبر اظهار کرد: این موضوع بیش از یک خبر بوده و واقعیت دارد.

بله خبر صحت دارد اما نه با این کم و کیفی که در فضای مجازی منتشر شده است.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود اصل قضیه را این‌طور اعلام می‌کند: یک تعداد چراغ ال ای دی اما نه برای خودروی نمایندگان بلکه به تعداد 40 دستگاه خودروی از خودروهای مجلس وصل کرده‌اند.

همچنین کاظم جلالی گفت: برای کسانی که بخواهند به جلساتی بروند و یا ماموریتی داشته باشند از ناحیه مجلس این خودروها در اختیارشان قرار می‌گیرد که البته تعداد آنها هم محدود است.

براساس گفته نمایندگان تعداد این خودروها چیزی حدود 10 تا 60 دستگاه خودرو است که برخی از آن استفاده کرده و بعضی دیگر خیر، مانند محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان که تاکنون از این خودروها استفاده نکرده‌ است.

موید حسینی‌صدر نماینده مردم خوی در رابطه با استفاده از این خودروها بیان داشت: تاکنون بین 5 الی 6 بار از این خودروها استفاده کرده‌ام و آن هم زمانی بوده که جلسه مجلس طول کشیده و باید به پرواز می‌رسیدم.

فارغ از تعداد و چگونگی در اختیار قرار گرفتن این خودروها سوال این جاست که نمایندگان چه میزان به عبور از خطوط ویژه و استفاده از این خودروها نیاز دارند؟

مجتبی رحماندوست استفاده از خودروهای دارای ال ای دی را به دلیل عجله برخی نمایندگان برای رسیدن به فرودگاه و یا جلسه دانست اما به این موضوع نیز معتقد است که شاید هزاران نفر عجله داشته باشند.

عزیزی دیگر نماینده مجلس در این رابطه پیشنهادی برای نمایندگان دیگر مجلس داشت.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند برای اینکه با ترافیک مواجه نشوند، صبح‌ها نیم ساعت زودتر و عصرها هم قبل از تایم ترافیک برنامه خود را تنظیم کنند تا دچار مشکل نشوند.

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در این میان تاکید کرد: زمان یک نماینده وقت ملت و کشور است هر چقدر بتوان از این زمان مناسب استفاده کرد، مطلوب و منطقی‌تر است.

عباس قائد رحمت نماینده درود و ازنا با تاکید براینکه براساس ماده 70 قانون مدیریت کشوری نمایندگان مجلس با معاونان رئیس جمهور و وزرا همسطح هستند، اظهار کرد: باید در این رابطه به حجم میلیونی ترافیک در تهران هم نگاه کنیم و نباید نماینده‌ای را که می‌‌خواهد کار مردم زودتر انجام شود مورد حساسیت قرار دهیم.

علی‌رغم تفاوت دیدگاه‌ها در ضرورت استفاده نمایندگان از این خودروهای ویژه، مجتبی رحماندوست نماینده ناظر مجلس در شورای ترافیک معتقد است: راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور با اجازه به تعدادی از خودروهای عمومی مجلس برای استفاده از چراغ‌های ال ای دی و عبور از خطوط ویژه انحراف از اصول انجام داده است.

در یک نگاه ساده شاید استفاده نهایتا 60 خودرو از خطوط ویژه حمل و نقل عمومی موضوع چندان مهمی به نظر نرسد اما در نگاهی جامع شاید جداسازی نمایندگان از مردم حتی به باریکی خطوط ویژه و خیابان‌های پر ترافیک مسئله باشد.

سعید زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد تصریح می‌کند: نمایندگان باید در کنار مردم بوده و مشکلات وضعیت ترافیکی و همچنین گرفتاری‌های آن‌ها را در زمینه‌های مختلف شاهد باشند.

حسینی صدر تصور سرتر بودن برخی نمایندگان از مردم را که می‌خواهند امتیاز ویژه‌ای داشته باشند و یا اینکه حتی شخصی اینگونه فکر کند را کاملا اشتباه می‌داند.

رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید می‌کند: استفاده از خودروهای ویژه مقدمه یک نوع انحراف فکری و طبقاتی در جامعه می‌شود.

اما در پایان از در هم درآمیختگی واقعیت و شایعه در فضای مجازی که بگذریم، مسئولان فراموش نکنند که شاکله خطوط ویژه برای حمل و نقل عمومی و ترددهای اورژانسی و امدادی است و اگر هر نهادی حتی در تعداد کم و محدود حق استفاده از این خطوط ویژه را برای خود قائل شود یک روزی این خطوط ویژه نیز مبتلا به ترافیک خواهند شد.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
جالبه بدونید که فلسفه ایجاد خطوط ویژه اتوبوس استفاده خودشون می باشد عبور اتوبوس در اولویت بعدی و بعدی می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
شبکه العالم ويدويي پخش کرد که نخست وزير انگلستان باهمراهانش داخل اتاقي توبيمارستان سروصداي ميکردن که ريس بيمارستان اومد خودش وهمراهان کامرون ازبيمارستااااااان شوت کردبيرون..بهشون گفت اينجابيمارستان هست نه اتاق جلسه شماااااا
Canada
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
تبعیض یعنی همین. شما چه فرقی مگر با بقیه دارید. نه آمبولانس هستید نه آتش نشانی.
Canada
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
تبعیض یعنی همین. شما چه فرقی مگر با بقیه دارید. نه آمبولانس هستید نه آتش نشانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
اهمیت پزشکی که دیر رسیدنش منجر به خطر افتادن جان فردی می شود که کمتر نیست. اگر برنامه ریزی درست انجام سود به همه کارهایشان به موقع میرسند ولی.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
بقیه مردم زندگی ندارن؟ عجله ندارن؟اگه اینجوری باشه از فردا دکتر ها و پرستار ها و معلم ها و ... هم میگن کار ما با مردم هستش و عجله داریم
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
توکشورای دیگه با دوچرخه تردد می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
به نظر بنده اگه به منظور انجام ماموریت اداری باشه اشکالی نداره که هیچ، حتی باید تسهیلاتم قائل بشن که مسئولین زودتر به کاراشون برسن و مردم انقد درگیر برورکراسی طاقت فرسای اداری نشن.
آخرین اخبار