600 پرونده برای تعاونیهای مسکن شهرستان شیراز تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت : همایش تعاونی های مسکن شهرستان شیراز با هدف آموزش و توجیح اعضای هیت مدیره و بازرسان تعاونیهای مسکن و ارتقاء دانش حقوقی آنها نسبت به بخش مقررات تعاونیهای اراضی و هماهنگی به منظور تعامل بیشتر تعاونیهای اداره کل تعاون بوده و به نوعی پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم در تعاونیهای مسکن است.

احمد رحمانیان با بیان اینکه تعاونیهای مسکن در حوزه خرید اراضی برای اعضای تعاونی خود اراضی را  تفکیک و در واگذاری و ساخت مسکن برای  این تعاونیها فعالیت می کند افزود: یکی دیگر از اقدامات و نقش مثبت تعاونیها در این زمینه خرید مسکن و اراضی با قیمت مناسب و کمتر از قیمت روز ، به منظور معیشت تامین افراد تعاونی برای اعضا  است .

وی مهمترین انحصارشکنی در بخش دولتی و خصوصی را در تامین زمین و عرضه مسکن تعاونیها دانست و بیان کرد : این اقدامات باعث شده انحصار طلبان از منافع نامشروع خود سلب شوند.

این مقام مسئول از برگزاری دوره های آموزشی بصورت رایگان در کلیه شهرستانها خبر داد.

وی تصریح کرد: آمار پرونده های مطروحه در تعاونیهای مسکن دولت حدود 600فقره است که 400پرونده حقوقی و حدود 200 فقره پرونده کیفری است .

رحمانیان یادآور شد : از جمله نکاتی کهرعایت آن در بحث پیشگیری الزامی است تا از تشکیل پرونده علیه تعاونیها جلوگیری شود: در انجام معامله و هر نوع قرار داد و عقد حقوقی از وکلا و حقوق دانان مجرب و متعهد استفاده شود، اعضای هیئت مدیره به دقت مفاد اساس نامه تعاونی ها را مطالعه و اجرا کنند و برخی از قوانین مرتبط با اراضی و تعاونی را از جمله قانون بخش تعاونی ، قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن به شرکتهای تعاون و قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها به دقت مطالعه و اجرا شود.

این مقام مسئول با تقدیر از همکاری اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان فارس به جهت حل مشکلات و دعاوی مربوط به بخش تعاون گفت : طی یکسال گذشته با داوریهای صورت گرفته در اتاق تعاون و با رسیدگی به اختلافات موجود در تعاونیها توانسته ایم مانع صرف هزینه زیاد و اطاله دادرسی جهت رسیدگی به پرونده ها شویم.

وی به تعاونیها از خرید اراضی بصورت قولنامه ای و عادی هشدار داد که اراضی را با سند رسمی خریداری کرده و در صورت امکان اراضی مشاعی بویژه اراضی زراعی خارج از شهر را خریداری نکنند .

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.