اگر فایل های دریافتی شما از اینترنت مسدود شده و با برنامه آفیس باز نمی شود با این ترفند مشکل را برطرف کنید.

به گزارش  دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیستم امنیتی آفیس 2013 نسبت به فایل‌هایی که از اینترنت دریافت می‌کنید و قصد اجرای آن‌ها را دارید بسیار حساس است. این موضوع به این دلیل است که فایل‌ها در یک کامپیوتر دیگر ساخته و ویرایش شده‌اند. 

به همین دلیل زمانی که اقدام به اجرای فایلی که برایتان ایمیل شده می کنید، احتمال این که با پیغام خطایی مبنی بر مسدود شدن این فایل توسط آفیس 2013 روبرو شوید زیاد است. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی باز کردن فایل‌های مسدودشده در آفیس 2013 بپردازیم.

نحوه کار:

ابتدا بر روی فایل مورد نظر خود راست‌ کلیک کرده و گزینه  Properties را انتخاب کنید.

در تب General بر روی دکمه‌ی Unblock کلیک کنید.

در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

حالا اگر فایل مورد نظر را اجرا کنید دیگر پیغام خطایی مشاهده نخواهید کرد و فایل توسط نرم‌افزار مورد نظر در مجموعه‌ی آفیس به راحتی باز می شود.


باز کردن فایل‌های مسدود شده در آفیس 2013


اما در صورتی که قصد دارید چندین فایل موجود در یک پوشه یا حتی یک درایو را به طور کلی از حالت مسدود شده خارج کنید باید نرم‌افزار مورد نظر خود را با استفاده از مجموعه آفیس باز کنید و  بر روی منوی File کلیک نمایید و سپس بر روی Options کلیک کنید.

در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ، بر روی Trust Center کلیک کرده و روی دکمه‌ی Trust Center Settings کلیک کنید و در قسمت سمت چپ بر روی گزینه Trusted Locations کلیک کنید.

مسیرهای مشخص شده، مسیرهایی هستند که فایل‌های موجود در آن امکان مسدود شدن را ندارند و اگر مایل به افزودن یک مسیر جدید هستید باید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.

در قسمت Path مسیر مورد نظر خود را مشخص کنید و در انتها پنجره‌های باز را OK کنید.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار