عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعلام روزانه تولد ۲ نوزاد معتاد نیاز به آزمایش دارد و باید تحقیق جامعی در این خصوص صورت گیرد.

محسنیعلیرضا محجوب در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آمارهای اعلامی مبنی بر تولد روزانه 2 کودک معتاد در تهران اظهار کرد: اعلام آمار نوزادان معتاد نیاز به آزمایش دارد ، بنابراین راجع به اصل مطلب باید تحقیق کافی انجام شود. 

وی در ادامه گفت:متاسفانه آسیبهای اجتماعی خصوصا آسیب مربوط به معتادان در شهر تهران رو به افزایش است و به جهت سهل انگاریهایی که امروزه در موضوع اعتیاد پیش آمده بسیاری از قاچاقچیان و ساقی ها خود عامل اشاعه اصلی اعتیاد هستند.

محجوب افزود: معتاد وساقی بیمار نیستند زیرا را عامدانه راهی را انتخاب کردند که این راه مشخص و معین است و معتادی که صد معتاد دیگر درست می کند تا هزبنه اعتیاد خویش را تامین کند دیگر بیمار نیست.

وی تصریح کرد: قوانین در این مورد نه تنها سختگیرانه نیست بلکه کارهای بیشتری هم باید انجام گیرد و که عده ای به عنوان ساقی و ابزار اساسی قاچاقچیان و اشاعه اعتیاد در جامعه و نیز به عنوان مجرم، متهم و قاتل انسانهای زنده به کار گرفته می شوند نباید در جامعه رها شوند .

وی اظهار کرد: از شهرداری و دستگاهای دیگر که در مورد اعتیاد می کوشند باید تشکر کرد اما بعد از تشکر از آنها یکی از گله های همین دستگاههای ذیربط در رابطه با اعتیاد نداشتن وحدت است که در ۲ ماه گذشته کمیسیون اجتماعی کوشیده تا وحدت و اتفاق را بین دستگاههای مجری برقرار کند.

محجوب بیان کرد:امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد وحدت عمل ، وحدت رویه و اتکای محکم به قانون باشیم و قانون را همان طوری که هست نه با تغییر آن و برداشت و تعریف خود اجرا کنیم . قطعا اگر تماشاچی باشیم اعتیاد به بحران تبدیل می شود ولی در غیر این صورت با حل کردن این موضوع وتفکیک اشتباهات می توانیم راه درست را در پیش گیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار