رئیس مرکز انستیتو پاستور شمال کشور در آمل گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون حیات وحش برای کنترل هاری آمل پایلوت در کشور شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محسن آسوری با بیان اینکه طی سال‌های گذشته کشورهای پیشرفته جهت واکسن خوراکی اقدام کرده است، گفت: در این امر با همایش سه روزه بین‌المللی کنترل هاری در تهران با هماهنگی سازمان محیط زیست، انستیتو پاستور و شبکه بهداشت ودرمان مقرر شد به بررسی این مورد بپردازند.

وی عنوان کرد: برای بررسی این زمینه محیط زیست با گروه علمی فرانسوی و انستیتو پاستور ایران مطالعه اولیه امکان‌سنجی طرح پایلوت واکسیناسیون حیات وحش در ایران انجام ‌می‌شود.

آسوری با تاکید براینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان آمل با ویژگی‌های دشت، جلگه، کوه و جنگل به عنوان انجام طرح پایلوت کنترل هاری در دستور کار قرار گرفت، گفت: این طرح توسط مرکز انستیتو پاستور شمال کشور در این شهرستان اجرایی می‌شود.

رئیس پژوهشکده شمال کشور با بیان اینکه طی یک هفته جاری مکاتبات لازم با ادارات ذی‌ربط انجام شده است، افزود: در این مطالعات نقشه هوایی آمل و لاریجان در اختیار این گروه قرار می‌گیرد تا طرح اجرایی واکسیناسیون حیات وحش این شهرستان آغاز شود.

وی یکی از کنترل و حذف هاری را کنترل حیات وحش و قطعه کردن زنجیره انتقال هاری از حیات وحش به حیوانات اهلی بیان کرد و گفت: اکنون تمامی کشورهایی که به اجرای این طرح پرداختند موفق بودند و کشور ما نیز سعی دارد در آینده نزدیک این طرح را در دستور کار قرار دهد.

آسوری با بیان اینکه اجرای طرح واکسیناسیون به نوعی جلوگیری از هزینه درمان و فراهم کردن پیشگیری بیماری هاری در کشور می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون کشور ما برای واکسن هاری و ایجاد امکانات رفاهی بیمار هاری بیش از ده‌ها میلیارد تومان هزینه صرف می‌کند و این با توجه به شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: آمل ، طرح ، کشور ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.