تماشاخانه باران میزبان ماجراهای معمایی و جنایی می‌شود

نمایش «یک فیلم مستند داستانی» با مضمون ماجراهای معمایی و جنایی روی صحنه می‌رود.

سعید‌ هاشمی‌پور کارگردان نمایش «یک فیلم مستند داستانی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون اثر جدید خود گفت: داستان زن و شوهری است که خانه خود را برای فروش می‌گذارند و افرادی به بهانه بازدید و به قصد سرقت به منزل آن‌ها می‌روند. زن یکی از آن‌ها را گیر می‌اندازد و از شوهرش می‌خواهد که او را بکشد، اما خب مسلماً کسی را به خاطر سرقت نمی‌کشند و در روند داستان معلوم می‌شود علت چیست.

وی با بیان اینکه قطعاً تا آخر نمایش هیچ کس پایان را نمی‌تواند حدس بزند، بیان کرد: یک نمایشنامه معمایی، پیچیده و جنایی است که تماشاگر با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه می‌شود و به نوعی آن‌ها را غافلگیر می‌کند که همین امر باعث می‌شود تا پایان نمایش نشود حدسی درست راجع‌ به اتمام آن زد و قضاوت کرد.

هاشمی‌پور در رابطه با نوشتن این نمایشنامه و به تعویق افتادن اجرای آن، عنوان کرد: هفت سال پیش این نمایشنامه را نوشتم که به دلایل مختلفی اجرا نشد و حالا پس از سه ماه تمرین مداوم، اثر را به روی صحنه می‌بریم.

وی درباره انگیزه خود از نوشتن نمایشنامه اظهار داشت: همان هفت سال گذشته، در صفحه حوادث دو خبری خواندم که مربوط به دزدانی بود که به بهانه خرید منازل وارد آن‌ها می‌شدند و اموال خانه‌ها را سرقت می‌کردند و خودکشی کسانی‌ که به دلایلی دست به این کار زده بودند و این‌ها در ذهنم جرقه‌ای شدند تا در داستان خود بگنجانم و بنویسم.

وی در خصوص تأکید این نمایش گفت: این نمایش یک اثر رئالیستی است که به رغم گذشت سال‌ها، به لحاظ مضمون هنوز هم به شدت تازه و دارای طراوت است، همچنین روابط زناشویی، شک‌ها و تردید‌هایی که در زندگی مشترک به وجود می‌آید را بازگو می‌کند.

وی در این راستا افزود: از طرفی این نمایش با عنصر تعلیق سؤالاتی را در ذهن مخاطب طرح می‌کند که مربوط به زندگی زناشویی آن‌هاست، زن و شوهر‌هایی که به نوعی امروزی و روشنفکر هستند.

گفتنی است؛ نمایش «یک فیلم مستند داستانی» به کارگردانی و نویسندگی سعید هاشمی‌پور از 19 مهر‌ماه ساعت 18:00 به غیر از شنبه‌ها در تماشاخانه باران روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به:

بازیگران: اتابک نادری، ریحانه سلامت، سولماز نادری، مهران مرادی؛ مدیر تولید، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: میلاد حاجی‌زاده؛ عکاس: مینا حسنی و منشی صحنه: هیوا امینی اشاره کرد.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار