سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: تبلیغات قبل از شروع انتخابات تخلف به شمار می‌رود که هم اکنون در فضاهای مجازی مشاهده می‌شود اما قانون سکوت کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی بعد از ظهر دوشنبه در ستاد پیشگیری از جرائم انتخابانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در انتخابات قانون نادیده گرفته می‌شود چرا که تبلیغ قبل از شروع انتخابات تخلف است اما قانون در برابر این تخلف سکوت کرده است.

وی ادامه داد: در قانون بیان نشده است با افرادی که قبل از شروع انتخابات تخلف می‌کنند چگونه رفتار شود و این مساله توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه انسانی که می‌خواهد قانون‌مدار باشد باید التزام عملی به قانون داشته باشد، اظهار کرد: التزام عملی به اسلام یک قانون است و در بیان دیده نمی‌شود چرا که در عمل مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، تصریح کرد: امید است مردم و نامزدهای انتخاباتی نسبت به قوانین و جرائم انتخابات آنقدر آگاهی داشته باشند که جرمی را مرتکب نشوند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه در انتخابات گذشته نقص‌هایی مشاهده شد، بیان کرد: باید این مشکلات و نقص‌ها بررسی و از تکرار آن جلوگیری شود.

وی در ادامه تاکید کرد: رسیدگی به موقع به جرم حائز اهمیت است و نباید به زمان دیگری موکول شود چرا که در برخی مواقع رسیدگی بر آن به دلیل تأخیر کنار گذاشته می‌شود.

از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها برای پیشگیری از جرائم انتخابات استفاده شود

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها برای پیشگیری از جرائم انتخابات استفاده شود، بیان کرد: هدف ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی نیز پیشگیری به هنگام و برخورد قانونی سریع با جرائم انتخابات است و در این زمینه باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها استفاده کرد.

حجت الاسلام محمد امین وحدانی نیا با اشاره به فعالیت‌های ستاد در زمینه پیشگیری از جرائم انتخابات، اظهارکرد: ترویج قانون مداری بین مردم، دعوت و متعهد سازی شخص کاندیدا، هماهنگی با مسئولان و دستگاه‌های مربوطه و توجیه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله فعالیت‌های این ستاد است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در جلوگیری از جرائم انتخاباتی، عنوان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی برای کلیه کاندیداها، بررسی و تحلیل حوزه‌های انتخاباتی و کنترل فضاهای مجازی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا آموزش دست اندکاران دخیل در انتخابات، نظارت برعدم دخالت دستگاه‌های دولتی عیله شخص یا اشخاص، نظارت بر عدم استفاده از جایگاه‌های اداری برای تبلیغات و نظارت بر نشریات دانشجویی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برشمرد.

وی ارتقاء آگاهی‌های عمومی و اختصاصی را یک اصل ضروری در انتخابات دانست و افزود: جرائمی که احتمال وقوع آن است، سیاه نمایی چهره نظام، بهره گیری ابزاری از اقلیت‌ها و دادن وعده‌هایی خارج از اختیارات قانونی است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم برای برخورد انجام شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.