رئیس مجلس گفت: اکنون با اجرای برجام آزمونی برای غربی‌ها به وجود آمده که در صورت عدم اجرای صحیح از سوی آنها ایران به موقعیت گذشته خود برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز(دوشنبه) پس از ورود به گلزار شهدای گرمسار و اهدای گل و قرائت فاتحه‌ای برای شهدا با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی سنگ‌اندازی‌ها در اجرای برجام از سوی غربی‌ها اظهار داشت: اینگونه ادعاهای غربی‌ها مسبوق به سابقه است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تاکید بر اینکه در گذشته نیز آنها حرف‌های تندتری می‌زدند، افزود: هیچگاه جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران وقعی به این حرف‌ها نمی گذارد چرا که راه ملت ایران راه روشنی است، ما روی تقویت بنیه دفاعی کشورمان تاکید داریم.

لاریجانی با اشاره به تصویب قانون "اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام" اضافه کرد: یک بند از این قانون به تقویت بنیه دفاعی که شامل تسلیحاتی زمینی، هوایی، دریایی، موشکی و پدافند هسته‌ای است، اختصاص دارد.

نماینده قم در مجلس گفت: دانش هسته‌ای در ایران که یک دانش بومی است باید تقویت شده و گسترش یابد.

وی با بیان اینکه طرف غربی به لغو تحریم‌ها تعهد داده است، گفت: اینجا یک میدان آزمون برای غرب است که اگر درست به تعهداتش عمل نکند قطعا مطابق مصوبه مجلس شرایط به وضیعت گذشته در ایران برخواهد گشت.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه اگر آنها به وعده‌هایشان عمل کنند می‌توان راه جدیدی را متصور شد، اظهار کرد: از این طریق، شرایط برای آنها بهتر خواهد بود و آنها خواهند توانست با ملت بزرگ ایران تعامل منطقی داشته باشند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این تعامل منطقی برای منطقه امنیت بیشتری ایجاد خواهد کرد لذا رفتار آنها با دقت مورد رصد جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت چرا که شیوه‌هایی نیز برای نظارت بر اجرای برجام نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، برجام ، دفاعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار