وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه ای اعلام کرد تام شانون، رئیس هیئت آمریکایی در نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام شرکت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا تام شانون، دیپلمات آمریکایی در راس هیئت این کشور در نخستین نشست کمیسیون مشترک نظارت بر اجرای برجام شرکت کرد.

علاه بر شانون دیگر دیپلمات آمریکایی یعنی استیون مال که هماهنگ کننده ارشد آمریکا در امور اجرای برجام به شمار می رود نیز در این نشست حضور داشت. همه طرف های برجام یعنی گروه 1+5، اتحادیه اروپا و ایران در این نشست حضور داشتند.

در نخستین نشست کمیسیون مشترک، شرکت کنندگان متمرکز بر کار سازمانی لازم برای استقرار مدالیته ها و عملیات کمیسیون مشترک روز اجرای برجام بودند. شرکت کنندگان گزارشی از ایران درباره طرح های این کشور برای اجرای تعهدات هسته ای این کشور شنیدند و شانون و مال گزارشی درباره اقدامات آمریکا در روز تصویب برجام به منظور اجرای تعهدات آمریکا را استماع کردند.

در حاشیه نشست کمیسیون مشترک، کارشناسان هسته ای و تحریم ها‌ی آمریکا با همتایان خود درباره طرف های برجام و نیز آژانس به منظور حصول اطمینان درباره این مسئله که همه طرف ها در مسیر اجرای تعهدات روز اجرا قرار دارند.

شانون در یک نشست دوجانبه جداگانه با همتایان ایرانی بر اهمیت پایبندی کامل و شفاف همه تعهدات براساس برجام تاکید کرد و پرونده اتباع آمریکا که در ایران زندانی یا ناپدید شده اند را مطرح کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار