استاندار قزوین گفت: برای برگزاری انتخاباتی با شکوه و جلب مشارکت گسترده مردم جلساتی با احزاب برگزار کردیم.

رئیس جمهور به برگزاری سالم انتخابات تاکید کردبه گزارش خبرنگار  دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر از پنج ماه به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری باقی مانده و وزارت کشور چند وقتی است با تشکیل ستاد انتخاباتی در تلاش است تا تمامی زیرساخت‌های لازم در جهت برگزاری انتخابات سالم و باشکوه را تامین کند، به همین منظور ستاد مربوطه در جلسات هفتگی خود به بررسی برنامه‌ها و تمهیدات لازم می‌پردازد.

این ستاد همچنین جلساتی را با حضور عوامل اجرایی استان‌ها و به ریاست وزیر کشور برگزار می‌کند تا ضمن اطلاع از آخرین روند مراحل اجرایی انتخابات، پیگیر تمامی امور باشد.

مرتضی روزبه استاندار قزوین در تشریح جلساتی که با حضور عوامل اجرایی استان ها با وزیر کشور برگزار می‎شود به خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، گفت: برنامه‌ریزی‌های مربوط به برگزاری انتخابات به طور معمول از دو سال قبل آغاز شده و طبق ابلاغیه وزارت کشور، ستاد انتخابات نیز چندی پیش تشکیل شد و در جلسات منظم روند اقدامات پیش از انتخابات بررسی می‌شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه وزارت کشور و استانداری‌ها به عنوان دستگاه‌هایی که مسئول اجرای انتخابات هستند از هیچ تلاشی در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات فروگذاری نمی‌کنند، گفت: شخص دکتر روحانی و وزیر کشور به برگزاری سالم انتخابات تاکید دارند و ما نیز تمام توان خود را در تحقق این امر به کار گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: ما از همه فرمانداران خواستیم تا تمامی حوزه‌های اخذ رای را به دقت مورد بررسی قرار دهند تا با توجه به توسعه جمعیت استان بامشکلاتی نظیر کمبود حوزه‌های رای روبرو نشویم و روند رای‌گیری به سهولت و بدون اتلاف وقت مردم انجام شود.

روزبه با بیان اینکه در بحث شورآفرینی انتخابات و جلب مشارکت گسترده مردم نیز جلساتی را با احزاب برگزار کردیم، گفت: تمهیداتی رادر نظر داریم که در موعد قانونی،  اجرایی خواهند شد.

استاندار قزوین در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات این استان به صورت الکترونیکی خواهد شد، تاکید کرد: در حال حاضر انتخابات  الکترونیکی صرفا در کلان‌شهرها انجام خواهد شد و ما در استان قزوین انتخابات الکترونیکی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار