معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه گفت: بزودی دو منطقه شکارممنوع "زله‌زرد" و "امروله و دالاخانی" به عنوان مناطق حفاظت شده اعلام خواهند شد.

پیگیری چند نقطه استان کرمانشاه به عنوان منطقه شکار ممنوعبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ کاظم علیزاده گفت: هم اکنون پنج منطقه شکار ممنوع در استان کرمانشاه داریم و بر آنیم این مناطق را به منطقه حفاظت شده ارتقاء دهیم.

وی افزود: دو منطقه "زله‌زرد" و "امروله و دالاخانی" بزودی منطقه حفاظت شده خواهند شد، تالاب هشیلان، منطقه نواکوه و منطقه قراویز نیز در دستور کار قرار دارند.

علیزاده گفت: هرگونه شکار در این مناطق ممنوع خواهد شد و نیروهای یگان حفاظت نیز با توان بیشتری از مناطق، محافظت می‌کنند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه گفت: پیگیر هستیم که ارتفاعات "شاهو" در اورامانات، منطقه "نانه ویژه" در پاوه، "شیاکو" و "بازی دراز" در قصرشیرین و سرپل ذهاب و همچنین "بمو" در ثلاث باباجانی را به عنوان منطقهشکار ممنوعمعرفی کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین پس از مدتی این مناطق شکار ممنوعدر صورتی که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند به منطقهحفاظت شده تبدیل شوند.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه‌ای از جمله مهمترین گونه‌های ساکن این مناطق هستند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون 7.6 درصد از مساحت استان تحت پوشش محیط زیست است، تاکید کرد: می خواهیم این رقم را به بیش از 11.4 درصد برسانیم.

علیزاده یادآور شد:پس از انجام اقداماتی که در برنامه داریم،میزان مناطق تحت مدیریت ما به مرز11 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.