نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود پارک علم و فن آوری در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  غلامرضا تاجگردون  افزود: پول و منابع اعتبار به تنهایی برای عبور از بن بست توسعه نیافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد کافی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین علت های رشد نکردن این استان نبود دانش بوده است، اظهارکرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۵۰ واحد دانشگاهی ظرفیت توسعه علمی را دارد.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش رقابت در عرصه توسعه علمی مطلوب است و این امر به شرطی است که این رقابت رو به جلو باشد  و رقابت به تقابل تبدیل نشود.

تاجگردون تصریح کرد: نبود پارک علم و فن آوری در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است و فرآیند تبدیل علم به تولید و تولید به تجاری سازی و رشد اقتصادی در این پارکها انجام می شود.

وی ادامه داد: در این استان اگرچه محدودیتهایی در بخش های صنعت و منابع اعتباری، زمین و .. وجود دارد اما در زمینه دانش هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این پارک چندین سال است که معطل زمین مانده و این در حالی است که جایی می بینیم یک تپه را ویران می کنند و یا چندین هکتار زمین تصرف می شود.

تاجگردون عنوان کرد: با آوردن پول و منابع اقتصادی، رشد و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق نمی افتد چراکه اعتبارات این استان ۲.۵ برابر شده اما اگر دانش نداشته باشیم و بلد نباشیم این پول را به نحو مطلوب مصرف و استفاده کنیم، رشد و توسعه نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: توسعه علمی در زمینه هایی که مزیت نسبی استان است، باید شکل بگیرد و باید مزیت های استان شناسایی و برمبنای آن توسعه شکل گیرد.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  مشکلات بافت شهری در استان بخصوص گچساران افزود: در این استان همه چیز را بدون برنامه می سازیم و این موجب بروز مشکلات و کمبودهای عدیده ای در شهرهای استان شده است.

تاجگردون گفت: باید سرمایه‌گذاری ثروتمند در این استان فعالیت کند که بتواند خودش موتورش را به حرکت در بیاورد و خوشه‌ای شدن فعالیت‌های اقتصادی و رقابت بدون تقابل به روند توسعه استان کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: قدرت‌نمایی ایران پشت میز مذاکرات هسته‌ای به واسطه توسعه علمی کشور بوده است و شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین ابزار برای پیشرفت و توسعه کشور در ابعاد اقتصادی و ایجاد اشتغال هستند که دولت و مجلس از آن‌ها به صورت ویژه حمایت می‌کنند.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید در همه نقاط کشور پارک‌های علم و فناوری وجود داشته باشد و این اماکن علمی و پژوهشی بهترین مکان برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور در ابعاد اقتصادی هستند.

تاجگردون عنوان کرد: بها دادن به مقوله علم، موضوع مهمی است که همه باید به آن توجه داشته باشیم و اگر اکنون در موضوع هسته‌ای در جهان سرآمد هستیم به دلیل توجه به مقوله علم و دانش است.

وی اضافه کرد: اکنون دنیا می‌داند که ایران موشک بالستیک را از جایی نخریده‌ است و همه در دنیا فهمیده‌اند که موشک سجیل و راکتور با علم و دانش جوانان ایرانی ساخته شده پس به قدرت ما که باعلم بدست آمده احترام می‌گذارند.

انتهای پیام /س
برچسب ها: پارک ، علم وفناوری ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.