دبیرکل سازمان ملل پاسخ خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی به اعتراض جوانان فلسطینی را مانعی بزرگ بر سر راه صلح خاورمیانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست؛ "بان کی‌مون،" دبیرکل سازمان ملل، پیامی ویدیوئی برای مردم فلسطین و اراضی اشغالی ارسال و در آن عمق نگرانی خود را از افزایش خشونت‌ها در بیت المقدس ابراز کرد. بان کی‌مون این پیغام ویدیویی را در براتسیلوا، اسلواکی، ضبط کرد.
 
دبیرکل سازمان ملل در این پیغام اظهار داشت: من حقیقتا وحشت‌زده شدم، همه ما باید نگران باشیم، زمانیکه جوانان و کودکان سلاح به دست می‌گیرند تا کسانی را به قتل برسانند. در بیت‌المقدس همه می‌خواهند یکدیگر را بکشند.
 
بان کی‌مون خطاب به جوانان فلسطینی گفت: من متوجه عمق ناامیدی و خستگی شما هستم. می‌دانم همه شما امیدتان را برای رسیدن به یک صلح پایدار بارها از دست داده‌اید. شما از ادامه اشغالگری‌ها عصبانی هستید. بسیاری از شما نسبت به سخنان رهبرانتان، جامعه بین الملل و حتی وعده‌های ما بی‌اعتماد شده‌اید. ناتوانی ما در پایان دادن به اشغالگری‌ها شما را کلافه کرده است.
قصد ندارم از شما درخواست کنم دست روی دست بگذارید و هیچ اقدامی انجام ندهید؛ اما بدون شک از شما می‌خواهم سلاح‌ها را زمین بگذارید. امیدوارم بتوانم با رهبران فلسطینی درباره انرژی سرشار جوانان این سرزمین گفتگو کنم. این انرژی و پویایی باید در مسیر رسیدن به صلح مورد استفاده قرار گیرد.
 
بان کی‌مون در ادامه صهیونیست‌ها را خطاب قرار داد و گفت: شما به صلح و امنیت فکر می‌کنید؛ اما راه درستی را انتخاب نکرده‌اید. زمانیکه کودکان از مدرسه رفتن وحشت دارند و ممکن است هر لحظه در خیابان مورد یک حمله مسلحانه قرار بگیرید، نشان می‌دهد رسیدن به صلح باید اولویت اول مقامات سیاسی باشد. زمانیکه با خشونت تمام اعتراض فلسطینی‌ها را پاسخ می‌دهید، خانه‌های آنها را تخریب می‌کنید و مانع از عبادت آنها در مقدس‌ترین مکان مسلمانان می‌شوید، چگونه انتظار برقراری صلح را دارید؟ نمی‌توان هیچ چشم‌انداز روشنی از برقراری امنیت در این سرزمین متصور شد. سیاستمداران شما باید بدانند کنار گذاشتن اقدامات سرکوبگرانه و خشونت‌های افراطی اولین گام در مسیر رسیدن به صلح است.
 
بان کی‌مونامروز با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در سرزمین‌های اشغالی دیدار و گفتگو خواهد کرد.
 
این سفر به منظور بررسی شرایط در سرزمین‌های اشغالی و برقراری آتش‌بس میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار