یاسوج ؛

طرح ویژه نظارت بردامهای قربانی در تاسوعا و عاشورا اجرا می شود

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سراسر کشور، طرح ویژه نظارت بر دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در استان اجرا می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عبدالله بهمنش افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با توجه به اجرای سنت حسنه قربانی وذبح دام ازسوی هیئت های عزاداری وعموم شهروندان، کارشناسان دامپزشکی، بازرسین بهداشت گوشت و روحانیون ناظرین ذبح شرعی بر دامهای قربانی نظارت می کنند.

وی بیان کرد: این افراد در قالب ۹  اکیپ ثابت و ۸  اکیپ سیار با توان اجرایی تعداد ۴۱ نفر کارکنترل و  نظارت بهداشتی بر عرضه گوشت در استان و شهرستان های تابعه را در دو شیفت کاری از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ بر عهده دارند.

بهمنش گفت: اجرای این طرح در راستای عرضه گوشت بهداشتی و در نتیجه حفظ سلامت شهروندان عزیز صورت می گیرد و کارشناسان این اداره کل علاوه بر نظارتهای بهداشتی و شرعی، آگاهی و اطلاعات لازم درخصوص نحوه کشتارصحیح و اسلامی ، مشخصات دام سالم و بیماری های دامی قابل انتقال به انسان را  در اختیار مردم و هیئت های محترم عزاداری قرار می دهند.

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته، علاوه بر اکیپ های سیار بازرسی، کشتارگاه های دام  استان نیز در این دو روز  به منظور پذیرش دام های قربانی و ذبح آنها از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳ آمادگی لازم را داشته و بازرسین بهداشتی گوشت و ناظر شرعی در محل کشتارگاه مستقر هستند و مردم عزیز می توانند دام های نذری خود را در این مراکز کشتار کنند.

بهمنش از هماهنگی های لازم با دستگاه های حمایتی کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی استان خبر داد و گفت: با مکاتباتی که با این دو دستگاه صورت گرفته مقرر شد، گوشت های نذری اهدائی به این دو سازمان قبل از مصرف با نظارت کارشناسان دامپزشکی تائید و سپس در اختیار مددجویان قرار گیرند.

انتهای پیام /س
برچسب ها: نظارت ، دام ، قربانی ، تاسوعا ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.