طبق برنامه ریزی های انجام شده احکام تکراری در برنامه‌های 5 ساله گذشته از قالب برنامه جدا و تحت عنوان احکام دائمی ارائه و هفته آینده لایحه احکام دائمی قوانین برنامه‌ای به مجلس ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه های توسعه ای کشور که به صورت میان مدت و برای پنج سال از سوی دولت وقت تنظیم و به تصویب مجلس می رسد تا چندی دیگر برای ششمین بار به مجلس شورای اسلامی خواهد رفت تا عمر برنامه های توسعه ای کشور به 30 سال برسد.

در واقع برنامه ششم توسعه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با ستادی متشکل از 30 شورای برنامه ریزی، در حال تنظیم است آنگونه که گفته می شود تا اواسط زمستان برای بررسی و تصویب به مجلس می رود.

در این میان با توجه به ارائه بودجه سال 95 تا اواسط آذرماه به مجلس، دولت برای تسریع در کار، موارد تکرار شده در برنامه های قبلی را به صورت احکام دائمی به مجلس ارائه خواهد کرد که به گفته یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس این احکام تا پایان مهرماه راهی مجلس می شود.

اسماعیل جلیلی چندی پیش به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: طبق برنامه ریزی های انجام شده احکام تکراری در برنامه‌های 5 ساله گذشته از قالب برنامه جدا و تحت عنوان احکام دائمی ارائه و اوایل آبان ماه لایحه احکام دائمی قوانین برنامه‌ای به مجلس ارائه شود.

بر این اساس؛ محمدباقر نوبخت امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران بر این موضوع صحه گذاشته و گفته است:  لایحه دائمی شدن احکام برنامه ششم توسعه، بین دوره 1395-1399 در دولت تهیه شده و این لایحه در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی با قید یک فوریت تقدیم مجلس می شود.

احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان نیز در این خصوص گفت: جمع بندی احکام دائمی برنامه ششم توسعه صورت گرفته و به احتمال زیاد اواسط هفته آینده به مجلس ارائه می شود.

وی افزود: با توجه به بررسی جزئیات این احکام در کمیسیون ویژه حداکثر یک هفته پس از ابلاغ در مورد آن تصمیم گیری می شود که به احتمال زیاد رای هم خواهد آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انتظار می رود برنامه ششم نه تنها با سرعت بلکه با دقت فراوان و در چارچوب اقتصاد مقاومتی تهیه و ارائه شود تا در دوران پساتحریم که از حدود دو ماه دیگر آغاز می شود دولت برنامه جامع و کاملی را برای اداره امور و حرکت در مسیر صحیح داشته باشد.


  برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار