رئيس بنياد جهاني انرژي گفت: پروژه فاضلاب تهران يکي از 15 پروژه برتر و کانديداي دريافت جايزه انرژي شناخته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ولفگانگ نيومن با اشاره به اينکه پروژه فاضلاب تهران در زمان و شرايط تحريم شروع شد،افزود: پروژه فاضلاب تهران نشان داده که معضل فاضلاب و توليد انرژي بر پاکسازي و جلوگيري از آلودگي هوا را مورد توجه قرار داده است پس اين پروژه به معني کامل پايداري است واين يعني اينکه با اجراي اين پروژه هر چيزي که استفاده شده مجدداً به حالت اول خود بازگشته است.

وي افزود: براي امسال در جايزه 2015 حدود 2 هزار پروژه از 177 کشور جهان کانديداي دريافت اين جايزه شده‌اند.بنابراين خيلي خوشحالم که بگويم پروژه فاضلاب تهران يکي از 15 طرح برتر جهان (يکي 3 طرح برتر جهان در بخش آب) به منظور دريافت جايزه جهاني انرژي براي نخستين‌بار مطرح شده است.

رئيس بنياد جهاني انرژي گفت‌: درسال جاري براي نخستين‌بار مراسم اهداي جايزه جهاني انرژي سال 2016 در ايران در 29 دي‌ماه به منظور معرفي و تقديراز پروژه‌هاي سبز پذيرفته شده برگزار خواهد شد.به گفته وي، اهداي اين جايزه به صورت سراسري در دنيا پخش خواهد شد و 1500 ساعت پخش تلويزيوني در سراسر دنيا خواهد داشت.

نيومن خاطرنشان کرد: بايد توجه داشت که در آينده دنيا با دو مشکل اساسي مواجه خواهد شد به طوري که در سال 2050 حدود 40 درصد جمعيت جهان شهرنشين خواهد بود و دوم اينکه 25 درصد جمعيت روستايي کشورهاي در حال توسعه از دسترسي به منابع انرژي محروم هستند.

پس بايد در شهرها به دنبال راهکارهايي براي يافتن راه‌حل مشکلات فاضلاب، انرژي، هوا، آب و خاک باشيم.


منبع: روزنامه رسالت

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.