نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با خواهر و دختر امام موسی صدر، عزت و عظمت شیعیان لبنان را مرهون فعالیت های امام موسی صدر دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت اله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با خواهر و دختر امام موسی صدر بر نقش تأثیر گذار این بزرگوار تأکید کرد و گفت: میانه روی، سعه صدر و خلق نیکوی امام موسی صدر باعث اعتلای جایگاه شیعیان در کشور لبنان شد.

وی ضمن آرزوی سلامتی برای امام موسی صدر اظهار داشت: ما هنوز امیدواریم که ایشان حتی پس از این سال ها در قید حیات باشند و با سلامتی بازگردند و همه از فیض وجودیشان بهره مند گردند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به شجره طیبه این خاندان بزرگ تصریح کرد: افتخار داریم که خانواده صدر همواره در راه دین و مرام اهل بیت(ع) و گسترش مذهب شیعه قدم برداشته اند.

وی اظهار داشت: کشور لبنان با این که از نظر جغرافیایی کوچک است، به عنوان چهار راه دنیا از نظر استراتژیکی بسیار مهم است، و قد علم کردن شیعه در این خطه هزار آیین به واسطه زحمات این بزرگوار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تقیه را یکی از راهبردهای امام موسی صدر دانست و گفت: تقیه بر عکس تصور برخی که آن را ناشی از ترس می دانند، به فرموده معصوم (ع) تقیه دین من و آباء من است، لذا تقیه به معنای رعایت خط قرمز هاست، تا جایی که گاهی ائمه معصومین (ع) در تقیه خلاف حکم را بیان می کردند.

وی افزود: تشیع این نیست که فقط خودمان به دستورات دین عمل کنیم، بلکه شیعه باید بتواند به گونه ای رفتار کند، که دیگران را جذب آیین و مذهب خود کند، نه این که با بی بصیرتی خط قرمزها را گذرانده و همه را از تشیع متنفر کند.

در ابتدای این دیدار خانم صدر به تشریح فعالیت های صورت گرفته در موسسات امام موسی صدر در لبنان پرداخت و گفت: این مؤسسات به همت آقای صدر ۵۰ سال پیش راه اندازی شد و مدیریت بخش دختران به بنده واگذار شد.

وی افزود: پس از مفقود شدن برادر کارها بسیار مشکل تر شد، اما به حمداله عملکرد مؤسسات صدر در لبنان به گونه ای بوده که اعتماد همه ادیان و آیین ها را به خود جلب کرده و در جلسات همفکری، اولین مدعوین از موسسات صدر هستند.

خانم صدر اظهار داشت: یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسوی در لبنان از مؤسسه درخواست کرده تا معلمات خود را جهت تدریس در این دانشگاه معرفی کنند و این نشان از اعتبار و عزت شیعه در لبنان است.

خواهر امام موسی صدر افزود : مؤسسات امام موسی صدر با اینکه در حملات رژیم صهیونیستی بارها مورد اصابت موشک قرار گرفت اما دوباره احیاء و فعالیت خود را با قوت ادامه داده است

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.