رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران گفت: وظیفه این نهاد صرفا امداد و نجات در سوانح نیست و هلال احمر کاهش آلام بشری را اصلی‌ترین سیاست خود می‌داند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرحناز رافع در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر با یادآوری برگزاری برنامه های سفر نامه سلامت و امید در ۱۲ استان و ۴۸ شهرستان از برگزاری آن در استان اردبیل خبر داد.

وی با بیان اینکه اثر بخشی این برنامه در مناطقی که برگزار شده مورد بررسی قرار گرفته است، تاکید کرد: در اغلب استان ها آموزش های مستقیم و غیر مستقیم همراه با اثر بخشی بوده و با توجه به برنامه ها و سیاست های کلان جمعیت هلال احمر با خروجی مطلوبی همراه بوده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران گفت: بر اساس استراتژی ۲۰۲۰ جمعیت که شعار آن نجات جان انسان ها و سلامت انسان ها است و بر اساس ماموریت های سلامت محور و با نگاهی به طرح تحول نظام سلامت و سایر اسناد بالادستی اجرای این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

رافع با بیان اینکه در این طرح هلال احمر به عنوان معین دولت در راستای برنامه های سلامت محور گام بر می دارد، افزود: سفر نامه سلامت و امید، سلامت و امید را به استان ها ارمغان می برد و با بهره گیری از ظرفیت های استانی خدمات سلامت محور به مردم ارائه می دهد.

وی در ادامه به سازماندهی بیش از دو میلیون داوطلب در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۷۰۰ هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.