مسئول جامعه القرآن کریم و اهل بیت(علیه السلام) استان زنجان گفت: برای ارتقاء کیفیت مسابقات قرآنی باید نقش موسسات قرآنی استان در این مسابقات پررنگ تر شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان در جلسه برنامه ریزی مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: در مرحله اول باید کمیته فنی برای تصمیم گیری در خصوص نحوه برگزاری مسابقه تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از رشته های قرآنی نیاز به بررسی دارند، ادامه داد: مسابقات قرآنی باید در شان قرآن برگزار شود.

صحبت لو با انتقاد از اینکه متاسفانه مسابقات قرآنی در سنوات اخیر بی روح شده است، ادامه داد: باید در کنار شرکت کنندگان جشنواره علاقمندان به قرآن نیز حضور داشته باشند.

مسئول بخش برادران جامعه القرآن زنجان نیز با تاکید بر اینکه نباید مسابقات قرآنی را مختص گروه خاصی کرد، گفت: ایجاد شرایط مساوی برای حضور تمام فعالان قرآنی در هر درجه از توانمندی می تواند انگیزه قرآنی جوانان را تقویت کند.

مسعود رضایی ادامه داد: این یک رسالت سنگین بر دوش متولیان قرآنی است تا افراد کم انگیزه را به شرکت در مسابقات قرآنی ترغیب کنند.

وی بر مجزا کردن داوری رشته های قرآنی تاکید کرد وافزود: بهتراست قبل از برگزاری مسابقات قرآنی آسیب شناسی انجام شود تا رتبه های برتر در بخش کشوری نصیب فعالان قرآنی استان زنجان شود.

رضایی بر تعیین موسسه معین و مشارکت در اجرای مسابقه قرآنی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت موسسات قرآنی استان در این زمینه استفاده کرد.

فریبرز اسکندری، مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری نورالرضا و تخصصی قرآن زنجان گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور به منظور جهت دهی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد ، در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی ، دهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام «مدها مّتان» را به همت ستاد‌عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می کند.

وی به اهداف برگزاری جشنواره مدهامتان اشاره کرد و افزود: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن (در بین ائمه محترم جماعات مساجد) از دیگر اهداف این جشنواره است.

اسکندری با یادآوری اینکه دهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان در هفت رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتيل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می شود، ادامه داد: مرحله کشوری جشنواره قرآن در رشته های قرائت، حفظ(10،20و 30جزء)،اذان، ترتیل و تفسیر فقط در رده سنی بالای 18 سال برگزار می شود.

به گفته مدیرمسئول کانون تخصصی قرآن، برگزاری مرحله استانی ویژه خواهران در رده سنی بالای 18سال، فقط در رشته ی حفظ کل قرآن کریم و بر اساس آیین نامه رشته حفظ کل مورد انتظار است.

در ادامه مهری خدیری، مسئول جامعه القرآن کریم و اهل بیت(علیه السلام) با انتقاد از عدم اطلاع رسانی به موسسات قرآنی در خصوص مسابقات قرآنی استان اظهار کرد: در بسیاری از موارد موسسات قرآنی از این مسابقات مطلع نمی شوند و فرصت شرکت بسیاری از فعالان قرآنی توانمند در این مسابقات از دست می رود.

وی با اشاره به اینکه در سطح موسسات استان اطلاع رسانی جدی گرفته شود، ادامه داد: واگذاری این مسابقات به موسسات قرآنی معین می تواند به کیفیت این مسابقه اضافه کند.

این مقام مسئول آمادگی جامعه القرآن کریم زنجان را برای همکاری در اجرای این جشنواره را اعلام کرد وادامه داد: جامعه القرآن در شهرستان های ابهر، خدابنده، خرمدره و بزینه رود شعبه دارد و می توان از ظرفیت این موسسات جهت مشارکت فعالان قرآنی شهرستان ها نیز استفاده کرد.

به گفته خدیری ممکن است بسیاری از جوانان قرآنی در مناطق محروم روستایی به تکنولوژی های روز مجهز نباشند که در این بین موسسات قرآنی می تواند فیلتر متقاضیان شرکت در این جشنواره را برعهده بگیرد.

مسئول جامعه القرآن کریم و اهل بیت(علیه السلام) استان زنجان در پایان اظهار کرد: برای ارتقاء کیفیت مسابقات قرآنی باید نقش موسسات قرآنی استان در این مسابقات پررنگ تر شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: قرآن ، مسابقات ، کیفیت ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.