معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد حمایتی ظرف 5 سال گذشته تاکنون افزون بر 770 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باگشاه خبرنگاران جوان از یاسوج محمد امید افزود: میزان پرداخت تسهیلات برای این تعداد طرح نیز افزون بر 7 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس راستی آزمایی ها و نظارت هایی که از طریق برخی نهادهای متولی و استانداری ها در سراسر کشور انجام شده و همچنین گزارش بانک های عامل میزان موفقیت و اجرایی شدن طرح های اشتغالزایی کمیته امداد بیش از 90 درصد بوده است.

امید ابراز داشت: بر همین اساس نیز میزان معوقات و بدهی متقاضیان به سیستم بانکی نیز کمتر از دو درصد بوده است.

معاون اشتغالزایی کمیته امداد امام (ره) تاکید کرد: امسال نیز بیش از 120 هزار فرصت شغلی توسط این نهاد حمایتی ایجاد خواهد شد که در هفت ماه گذشته حدود 60 هزار مورد از این تعداد نیز اجرایی شده است.

امید تصریح کرد: کمیته امداد امام (ره) این آمادگی و ظرفیت را دارد تا با حمایت و پشتیبانی دولت و سیستم بانکی کشور سالانه افزون بر 300 هزار طرح اشتغالزایی اجرا کند.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد خروج تدریجی خانوارهای زیرپوشش و توانمندسازی آنها از طریق تسهیلات اشتغالزایی است، گفت: در 4 سال گذشته تاکنون بیش از 400 هزار خانوار خودکفا شده اند.

وی با بیان اینکه سالانه افزون بر 100 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد خودکفا می شوند و از این نهاد خارج می شوند، گفت: درصد شکایات افراد خودکفا در سال جاری کمتر از 7 درصد بوده است.

امید با اشاره به برخی دستاوردها و موفقیت های طرح های اشتغالزایی کمیته امداد نیز، گفت: هم اکنون حدود 20 درصد حمل و نقل کشور، 4.5 میلیون راس دام سبک، بیش از یک ونیم میلیون راس دام سنگین و حدود 18درصد صنایع دستی کشور نتیجه طرح های اشتغالزایی از سوی کمیته امداد امام (ره)بوده است.

بیش از 4.5 میلیون از جمعیت کشور هم اکنون زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.