شورای پول و اعتباردر یک‌هزار و دویست و هشتمین جلسة خودکه باحضور تمام اعضاتشکیل شد،به بحث و تبادل نظردرخصوص مواردمختلف پرداخت.

تصویب وام 25 میلیونی خودرو/ تصمیم جدید مسکنی شورای پول و اعتبار
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اهم مصوبات این جلسه که روز سه‌شنبه 28 مهرماه 94 تشکیل شد به شرح زیر است:

"دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان سازمان زندان‌ها و خانواده آنان" موضوع بند (ز) تبصره 16 قانون بودجه سال جاری به تصویب رسید.
 
در راستای کمک به رونق تولید در بخش مسکن در ارتباط با ارتقای قدرت خرید خانوارها و تشویق پس‌انداز متقاضیان مسکن، با موارد زیر موافقت به عمل آمد:
 
سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل صندوق پس‌انداز یکم و تسهیلات عادی بانک‌ها در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت به تمام مراکز استان‌ها (به جز تهران) تسری یافت.
 
با افزایش سقف فردی تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز مسکن در سقف‌های 600، 500 و 400 میلیون ریال به ترتیب در شهر "تهران"، "مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت" و "سایر مناطق شهری" موافقت به عمل آمد.
  
3- در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، برای ایجاد تحرک در بخش واقعی اقتصاد و فراهم کردن زمینه‌های رشد اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی انباشته شده در انبارها و نیز به منظور رفع تنگناهای مالی و کاهش تدریجی نرخ‌های سود بانکی، بانک‌مرکزی می‌تواند ضمن پایش مستمر نرخ تورم، از طریق مداخله و گسترش بازار بین‌بانکی و فراهم کردن منابع مالی لازم برای رفع مشکلات نقدینگی بانک‌ها و هدایت نرخ‌های سود بانکی به دامنه قابل قبول و متناسب با نرخ تورم، سیاست‌ها و اقدامات لازم را معمول کند. بر همین اساس موارد زیر به تصویب رسید:  
 
نسبت سپرده قانونی انواع سپرده‌های بانک‌های تجاری و موسسات اعتباری غیربانکی در دامنه 13-10 درصد تعیین می‌شود. بانک‌مرکزی حسب رعایت ضوابط ابلاغی و مصوبات شورای پول و اعتبار توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری یاد شده، نسبت سپرده قانونی آنها را در دامنه مزبور تعیین خواهد کرد. نسبت‌های تعیین شده از سوی بانک‌مرکزی در مقاطع زمانی سه‌ماهه و حسب عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.
 
سایر مصوبات شورای پول و اعتبار در خصوص نسبت سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به قوت خود باقی است.
 
اجازه خرید اسناد ناشی از فروش خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی (تراکتور و کمباین) توسط شرکت تولیدکننده به میزان هر دستگاه 250 میلیون ریال (حداکثر معادل 80 درصد ارزش هر دستگاه) به مدت حداکثر 7 سال با نرخ 16 درصد توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی خواهد بود و بانک‌مرکزی نیز با نرخ 14 درصد این اعتبار را در اختیار بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی قرار خواهد داد.
 
اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی از طریق تسهیلات خرید دین (تنزیل اسناد طلب ناشی از فروش اقساطی کالا) از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی با نرخ سود سالانه 16 درصد (اعتبار لازم برای اجرای این طرح از سوی بانک‌مرکزی با نرخ 14 درصد تامین می‌شود).
 
اعطای تسهیلات خرید کالاهای مصرفی بادوام و منتخب از طریق صدور کارت اعتباری (برمبنای عقد مرابحه) برای افرادی که درآمد مشخصی دارند، تا سقف حداکثر 100 میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر دو سال.
 
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور فعال‌سازی و گسترش بازار بین بانکی، در راستای سیاست‌های حمایت از تولید داخلی و خروج از رکود و در جهت کاهش تدریجی نرخ سود بانکی از طریق اعطای خطوط اعتباری با مهلت بازپرداخت حداکثر 7 سال و سپرده‌گذاری در بازار بین بانکی نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی اقدام می‌کند.
 
4- شورای پول و اعتبار در چارچوب ماده 21 قانون رفع موانع تولید، رقابت‌پذیری و ارتقای نظام مالی کشور و با هدف مساعدت به بنگاه‌های اقتصادی و هم‌راستا با برنامه‌های دولت برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور، دستورالعمل اجرایی ناظر بر حساب ویژه تامین سرمایه در گردش را به تصویب رساند. به موجب دستورالعمل یادشده، تسهیلاتی به منظور تامین سرمایه در گردش پایدار واحدهای اقتصادی در قالب اعتبار در حساب جاری در اختیار این واحدها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۲۷۳
-
ناشناس
۱۰:۵۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
درود خاص بر این سایت! رسوا کردن هم بعضی موقه ها خدمت به مردمه! باز هم تشکر از طرف همه مشتاقان نه خریدن خودرو صفر! راستی خودرو صفر رفوزه شد ! رفوزه خیلی بده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
تورو به خدابه فكراين مردم باشيدشما دلتان به حال مانسوخته است بلكه به فكرفروش خودروهاي بي كيفيت جمع شده درپاركينگهاي ايران خودرووسايپا هستيدبياييدمشكل را ازريشه حل كنيدنه اينكه بيت المال را به خاطر حمايت از خودروسازان هدربدهيدالبته ازدوش اين مردم فهيم با سود هاي كلان برمي گردانيدبا اينكاربه جز ربا وتورم كاري ازپيش نمي بريد مردم ما الحمداله داراي بينش قوي هستندوخودروبي كيفيت نمي خرند.لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
واقعا تعجب میکنم ، چقد راحت واقعا چقد راحت قیمت خودرو ناعادلانه رفت بالا ولی الان مردم چقد باید منتطر بمونن تا خودرو ب قیمت واقعی برسه
Australia
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
خرید پراید با وام 20میلیونی= بازپرداخت اقساط 40 میلیونی = تصادف مامانی= مسافرت مجانی به خانه ابدی
Armenia
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
ای کاش دولت یه زره هم از مجرد ها حمایت کنه یه همچنین وامی باسه ازدواج بزاره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
یعنی واضحه که کسی که این راه حل رو داده باید به عقلش شک کرد... مجلس نباید اجازه بده با بیت المال این کارو بکنند و بجای حمایت از مردم حمایت از زیاده خواه ها بشه.
اسمشو بزارید : """"وام حمایت از زیاده خواهی خودروسازان از بیت المال"""
یک بچه 5 ساله هم موقتی بودن و یکهویی بودن و بیخود و بی اثر بودن این طرح رو میفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
وام ۱۶ درصدی خودرو = نزول و ربا صد درصدی

«گیرنده نزول» چه بلایی سَر زندگیش میاد؟

من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
مردم عزیز این را بدونید اگر خودرو صفر بخرید از این پس بیچاره اید چرا که بیشهر قیمت ها بالا می رود چون می دونند که مردم می خرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
دولت بهتر بود این وام را در طرح خانه دار شدن مردم واشتغال زایی وکمک به قشر آسیب پذیر هزینه کند نه اینکه برای خودروی بی کیفیت ایرانی اینطور وام بدهد که به قول دوستمان یک پراید 20 میلیونی 53 میلیون پای خریدار دربیاد. این کار دولت یعنی کمک به خودرو سازان داخلی برای تولید خودروی بی کیفیت با بیشترین سود ممکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
با این وام 25 میلیون تومانی یک تیبا 3 میفته 43 میلیون تومان و هر ماه 490 هزار تومان تا 7 سال قسط باید مردم بپردازند............. با هزینه اجاره خانه........ کی می تونه کی داره........... کی میخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
مسولان ایرانخودرو و سایپا و اون وزیرانی که از این جنایتکارها حمایت میکنن هیچ فرقی باشمر و یزید ملعون ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
من حساب کردم برای ملت با این طرح دولت پراید20ملیونی در میاد53میلیون با7سال یا84ماه عذاب قسط ماهی500ت (سود سالانه25000000میشه با نرخ16درصد4000000وهمین رو در7ضرب کنید میشه28000000ت که اگه این28000000+25000000مبلغ وام کنیم عددی در میا برابر53000000ت که تازه از این53000000ت مبلغ4000000رو از خودمون دادیمه بعنوان پیش قسط(آیا خودروی داخلی ارزش این همه قسط دادن رو داره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
بیست میلیون وام بگیر بده به پراید بعد 40 میلیون پس بده ،برو پراید 84 یا 43 بخر با 6 میلیون لازم نیست وام بگیری کیفیتش از صفر هم بهتره ،مگر مجبوری یک عمر برای ایرانخودرو بیگاری کنی ..................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
4 سال هست که گواهی نامه گرفتم به امید این که یک روز با ماشین برم سر کار اما هر چه قدر پس انداز کردم هنوز به پول ماشین صفر نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
4 سال هست که گواهی نامه گرفتم به امید این که یک روز با ماشین برم سر کار اما هر چه قدر پس انداز کردم هنوز به پول ماشین صفر نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
بجای اینکه به فکر وام برای خودرو باشند بهتر نبود به فکر مسکن و سرپناهی برای جوانها باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
1-ایا خودرویی در داخل مونتاژ میشود که استاندارد Euro5برابری کنه؟؟؟ 2-ایاازدیاد خودروی داخلی بالا تر از کل خودرو های قاره افریقا نیست؟ 3-خود خودروسازها چه ماشینی سوار میشن خدایی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
ba yad az tooid melli hemayat kard
-
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
دوستان گرامی حمایت از تولید داخل کشور خیلی خوبه همه ما موافقیم . اما نمیدان چرا خودروسازها عاقل نمیشن و هر دفعه با یک غدعه وارد میدان میشن. مردم همه فهیده هستند و این چیزها را درک میکنن! خودرو سازها قیمت هارا 2و3برابر کردند گفتیم بابا پول نیست گفتند قسطی میدیم . کیفیت را پایین آوردنند گفتیم بابا نمیخریم . انبارهاشون پر پر شد گفتیم نمیخریم . گفتند وام 25 میلیونی میدیم . خودرو ساز محترم دروغ بسه!حقه بسه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
درود بر شما رسانه ها که همکاری میکنید تا این کمپین (نخرین خودروی بی کیفیت) ادامه داشته باشه.
Lithuania
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
وقتی یک بچه ای که درس نمیخونه حمایتش میکنن تا درس بخونه تشویقش میکنن بعد از یه مدتی درسش خوب میشه .ولی کسی که نمیخواد درس بخونه هرچقدر هم حمایتش کنی نمیخونه. سایپا و ایران خودرو باید اخراج بشن از مدرسه ی خودرو سازی. چرا وقتی مردم راضی نیستن از بیتلمال اونهارو حمایت میکنید.ایا این عرفا وشرعا حرام نیست.لطفا از علما سوال کنید وگزارش تهیه کنید.که ایا حرام است یانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
25میلیون وام =پراید =مرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
اگه نرخ بهره 16 درصد حفظ بشه و خودروسازها طمع کاری نکنند با استقبال خوبی روبرو خواهد شد ... در غیر اینصورت رکود تبدیل به بحران خطرناکی خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
بدانیم بااجرای اقتصادمقاومتی عامه مردم ازابتدادراقتصادحضوردارندوسیاستهای شش ماهه و......استفاده نمیشودوراهگشای اصلی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
اره راس ميگن به نفع مردم هس خريد کالا ميدن به اونايی که درامد مشخص دارن (خو بگيد واسه کارمندا خودمونه)من جوان ۲۶ ساله فوق ليسانس بيکار بی درامد بايد به چه اميدی زنده باشم اقای روحانی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
من فکر میکردم دولت همیشه طرف مردمه.بچه ها مگه دنیای دیگه وجود نداره مگه یه روز خدا حسابو کتاب نمیکنه؟ ما همه چیو به خدا میگیم
-
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
دستتون درد نکنه که این قدر به فکر پول دارا هستید !!بااین کارا تنها به مردم ضعیف ظلم می شه پولدارا که غمی ندارند.....واقعا عجب ....تدبیری وانتظارچه.... امیدی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
اونهایی که به دولت و ظریف مثبت میدن و به مرگ بر آمریکا منفی میدن حال کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
هیچ کس نمی خره قیمتهارو باید کاهش بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
هیچ کس نمی خره قیمتهارو باید کاهش بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
بدانیم کالای نامرغوب تولیدکننده وفروشنده راپولدارمیکندوعامه مردم رافقیرمیکندوتعویض خودرووقطعات به طوررایگان درمدت منصفانه راهگشااست خوشبختانه دخالت مستقیم بانک مرکزی به عامه مردم صدمه نمیزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
خودرو نمیخریم
وام به چه درد میخورد این قراضه ها رو سوار شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
با این شرایط، باز هم نمی خریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
ی کارگر و کارمند که ۵۰ درصد مردم را با حقوق ماهی یک میلیون تشکیل میده چه جوری ماهی ۵۰۰ هزار تومن قسط بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
خودروداخلی بااین کیفیت به هیچ قیمتی نمی ارزد
بازاربایستی ازانحصارسایپاوایران خودروخارج شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
مردم که عقلشونو از دست ندادن پراید رو با این وام 41 میلیون براشون آب میخوره رو بخرن
خرید خودرو صفر به ظاهر داخلی ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
تست
-
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
400میلیون ریال می دهید و 800میلیون ریال دریافت می کنید آن موقع هم می گویند ربا حرام است و گناه کبیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
ارابه های مرگ را حمایت نکنید آقایان محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
تا قیمت پایین نیاد کیفیت بالا نره نمیخریم...
Australia
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
بایک حساب سر انگشتی میتوان فهمید که وام خودرو نه تنها مرحمی بر زخم مردم نیست بلکه یک حقه کثیفی است که جیب مردم را خالی کنند در حقیقت نیشتر ی است که رگ مردم را چاک می زند وخونش را میمکد تا به حال نتوانستند کالاهای بی ارزش و گران خودشان را به مردم قالب کنند به این حقه کثیف متوسل شده اند مردم باید هوشیار باشند وبه تله ای که پهن کرده اند پا نگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
ی دفعه میگید وام خودرو سرکاری بوده این دفعه ی حرف دیگه میزنید. فازتون چیه؟ با کاغذهای زرد فرق داشته باشید لطفا ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
خبر جدید دولت ... همگی به گوش ... خبر داره برامون ... :
پراید را میفروشیم ( میندازیم )به شما ملت عزیز آنهم به قیمت 40 میلیون ولی با وام.
پژو را میفروشیم ( میندازیم ) به شما ملت نازنین آنهم به قیمت 60 میلیون ولی با وام
خبر دارم براتون ..... دیرید دیرید دیرید .... بیایید میدون شهر.... دیرید دیرید دیرید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
,۲۵ میلیون وام میدید برای خرید ماشینهای بی کیفیت متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
خخخخخخخخخخخخخخ
وام 25میلیونی
.
.
.
خودرو صفر نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
لبلبل
Kazakhstan
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
دولت بیشتر به فکر جیب خودرو ساز است تا به فکر مردم به جای تصویب کیفیت و کاهش قیمت خودرو با گرفتن وام نه تنها مشکلی از مردم حل نمی شود بلکه خودرو را بایستی با افزایش سود بانکی بخرد یعنی 15میلیون گرانتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
هموطنهای عزیز برنامه های سفرشون رو با خانواده تنظیم کنن با ماشین صفر انشاالله یک سبد کالا هم دولت به این وامه اضافه میکنه مشکل خورد و خوراک بین راه هم حل میشه .دیگه چی میخواهید
Germany
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
کسی نمیخره که رسمیت پیدا کنه
فکر کردید به نفع مردم کاری کردید
خواب دیدید خیرههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
اکی
آخرین اخبار